Deep fake: Η μεγαλύτερη, παγκόσμια απειλή…

Το 2024 είναι η χρόνια στην οποία θα ψηφίσουν οι περισσότεροι άνθρωποι στην ιστορία.

Συνολικά 4 δισεκατομμύρια ψηφοφόροι πήγα ή θα προσέλθουν στις κάλπες για να εκλέξουν κυβερνήσεις που σε κάποιες χώρες, όπως για παράδειγμα η Βρετανία, θα δρομολογήσουν μεγάλες αλλαγές και σε κάποιες άλλες, όπως πρόσφατα η Ρωσία, απλά θα επιβεβαιώσουν το υπάρχον status quo. Πλέον κρίσιμες βέβαια, αυτές των ΗΠΑ τον Νοέμβριο και από κοντά της Ινδίας και της Βραζιλίας.

Εκτιμάται λοιπόν ότι περίπου το ένα τέταρτο του παγκόσμιου πληθυσμού θα προσέλθει στις κάλπες. Αυτό αυξάνει τις ανησυχίες για πιθανή παραπληροφόρηση και απάτες, οι οποίες ενδέχεται να αξιοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη. Κακόβουλοι φορείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα μέσα για να επηρεάσουν τα αποτελέσματα των εκλογών, ενώ εμπειρογνώμονες εκφράζουν φόβους για τις επιπτώσεις της γενικευμένης χρήσης των deepfakes, προειδοποιεί ο Φιλ Μάνκασραρ από την ομάδα της παγκόσμιας εταιρίας ψηφιακής ασφάλειας ESET.

ΕΔΩ ΔΙΑΒΑΖΕΤΕ ΤΗΝ «GOVNEWS WEEKLY» #15

Πώς μπορούν να επηρεάσουν τους ψηφοφόρους; Ενδεικτικό ότι τον Ιανουάριο, κυκλοφόρησε ένα deepfake ηχητικό μήνυμα του προέδρου των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, μέσω ρομποτικής κλήσης σε άγνωστο αριθμό ψηφοφόρων των προκριματικών εκλογών στο Νιου Χαμσάιρ. Το μήνυμα καλούσε τους ψηφοφόρους να μην προσέλθουν στις κάλπες και αντ’ αυτού να «φυλάξουν την ψήφο τους για τις εκλογές του Νοεμβρίου».

Όχι τυχαίο ότι η παραπληροφόρηση και αποπληροφόρηση κατατάχθηκαν πρόσφατα από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) ως ο νούμερο ένα παγκόσμιος κίνδυνος για τα επόμενα δύο χρόνια, την ώρα που εργαλεία όπως το ChatGPT και η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη (GenAI) έδωσαν τη δυνατότητα σε ένα ευρύτερο σύνολο ατόμων να συμμετάσχουν στη δημιουργία εκστρατειών παραπληροφόρησης με τη χρήση της τεχνολογίας.

Με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης οι κακόβουλοι φορείς έχουν περισσότερο χρόνο να εργαστούν πάνω στα μηνύματά τους, ενισχύοντας τις προσπάθειες τους για να διασφαλίσουν ότι το ψεύτικο περιεχόμενό τους θα δημοσιευτεί και θα ακουστεί.

Στο πλαίσιο των εκλογικών αναμετρήσεων, τα deepfakes θα μπορούσαν προφανώς να χρησιμοποιηθούν για να διαβρώσουν την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων σε έναν συγκεκριμένο υποψήφιο. Εξάλλου, είναι ευκολότερο να πείσεις κάποιον να μην κάνει κάτι – παρά το αντίθετο.
Τόσο το YouTube όσο και το Facebook ανταποκρίθηκαν αργά σε ορισμένα deepfakes που είχαν στόχο να επηρεάσουν πρόσφατες εκλογές. Αυτό συμβαίνει παρά τη νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Digital Services Act) που απαιτεί από τις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να πατάξουν τις απόπειρες χειραγώγησης των εκλογών. Από την πλευρά της, η OpenAI δήλωσε ότι θα εφαρμόσει τα ψηφιακά διαπιστευτήρια (C2PA) για τις εικόνες που παράγονται από το DALL-E 3.

Δημοσιεύτηκε στο 15ο τεύχος της digital εφημερίδας GOVnews Weekly – Διαβάζεται με ένα κλικ!

Deep fakeΚόσμοςΤζο Μπάιντεν