Η τηλεδιοίκηση στα τρένα, οι διαχρονικές ευθύνες και η διερεύνηση σε βάθος

Έχει ξεπεράσει κάθε φαντασία αυτό που έχει γίνει με τα συστήματα ασφαλείας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Η χώρα μας είχε αγοράσει ένα σύγχρονο σύστημα τηλεδιοίκησης το 2000, εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, που θα μπορούσε να διορθώσει ανθρώπινα λάθη και να αποτρέψει πολύνεκρα δυστυχήματα, αλλά δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία στο σύνολό του.

Όσο «τραβηγμένο» και αν ακούγεται, πέρασαν 23 ολόκληρα χρόνια και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η εγκατάστασή του.

Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι πολύπειροι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον ΟΣΕ, μόνο τα τελευταία 3,5 χρόνια έγινε μια σοβαρή προσπάθεια για να εγκατασταθεί το σύστημα ασφαλείας και να μην πηγαίνουν «τυφλά» τα τρένα από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη ή σε άλλες περιοχές της χώρα μας.

Ακόμη και σήμερα, σε πολλά σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου τα τρένα περνάνε με κόκκινο τους ηλεκτρονικούς σηματοδότες, με ό,τι συνεπάγεται αυτό, για την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών.

Το σύστημα ασφαλείας άρχισε να «απλώνεται» στις σιδηροδρομικές ράγες από το 2019 και μετά, αλλά δυστυχώς, δεν πρόλαβε να καλύψει όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Αυτή είναι η πραγματικότητα, χωρίς κομματικές παρωπίδες, σύμφωνα με τους ανθρώπους που εργάζονται πολλές δεκαετίες στον ΟΣΕ.

Αποτελεί γεγονός, όπως λένε οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους, ότι η όλη υπόθεση με την τηλεδιοίκηση και την φωτοσήμανση πήγε να «ξεκολλήσει» το 2014, αλλά και πάλι «βάλτωσε» το 2016, όταν η τότε ηγεσία του τόπου και ο αρμόδιος υπουργός μεταφορών, αποφάσισαν να επανεξετάσουν την σύμβαση.

Τα παραπάνω για την ιστορία του ζητήματος.

Από εδώ και πέρα, επιβάλλεται αυτή τη φορά να γίνει πραγματικά έρευνα σε βάθος, όπως υπογράμμισε ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ισίδωρος Ντογιάκος.

Οι εισαγγελείς που θα ασχοληθούν με την υπόθεση, θα πρέπει να πιάσουν την άκρη του νήματος και να αρχίσουν να ξετυλίγουν το κουβάρι της υπόθεσης.

Αυτό επιθυμεί και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Αυτό έχει επισημάνει με έμφαση και στους στενούς του συνεργάτες.

Αυτό επιθυμούν και οι συγγενείς των θυμάτων, που έχασαν σε μια στιγμή, τη γη κάτω από τα πόδια τους.

Ελπίζουμε πως αυτή τη φορά θα βγουν όλα στο φως και θα αποδοθούν οι ευθύνες σε εκείνους που διαχρονικά εθελοτυφλούσαν, μέχρι που φτάσαμε, με μαθηματική ακρίβεια, στην μετωπική σύγκρουση των τρένων και στην πολύνεκρη τραγωδία.

Επίσης, καλό θα ήταν μετά το τριήμερο πένθος, η τραγική αυτή υπόθεση να μην αποτελέσει αφετηρία για προεκλογική «κόντρα».

Θα ήταν ντροπή στη μνήμη των θυμάτων κάποιοι να κάνουν αντιπολιτευτική τους «σημαία» το τραγικό αυτό δυστύχημα, που βύθισε στο πένθος ολόκληρη την χώρα.

Όλα τα κόμματα να στηρίξουν τις έρευνες της δικαιοσύνης και να αποδοθούν οι ευθύνες στους αρμοδίους, απ’ όπου και αν προέρχονται.

Hellenic Trainασφάλεια στα τρέναΚυριάκος ΜητσοτάκηςΟΣΕσταθμαρχης ΛαρισαΤέμπητηλεδιοίκησητραγωδια στα Τεμπη