Χειμερινός Τουρισμός: Χιλιάδες Ευρωπαίοι και Αμερικανοί επιλέγουν την Ελλάδα

Μια από τις βασικές προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής, αναφορικά με την περαιτέρω οικονομική ενίσχυση της χώρας μας, αποτελεί η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αλλά και η ενδυνάμωση του χειμερινού τουρισμού.

Σύμφωνα με τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους και ανθρώπους της τουριστικής αγοράς, τα τελευταία χρόνια και ειδικά μετά την πανδημία, ο χειμερινός τουρισμός παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση στην χώρα μας, η οποία έχει κορυφωθεί τον φετινό χειμώνα με την ενεργειακή κρίση να πλήττει όλες τις κεντρικές και βόρειες ευρωπαϊκές χώρες.

Στο όλο θέμα έχει αναφερθεί κατ’ επανάληψη και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, υπογραμμίζοντας ότι οι συνθήκες ευνοούν την Ελλάδα και θα πρέπει να κινηθούμε ταχύτητα για την διαμόρφωση κατάλληλων υποδομών, ώστε η χώρα μας να έχει σημαντική τουριστική κίνηση και τους 12 μήνες του χρόνου.

Στο πλαίσιο αυτό, και με εντολή του κ. Μητσοτάκη, το υπουργείο Τουρισμού και το υπουργείο Εξωτερικών, σε συνεργασία με όλα τα συναρμόδια υπουργεία, καταρτίζουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, προκειμένου η Ελλάδα να αναπτύξει τις απαιτούμενες υποδομές για να μπορεί να φιλοξενεί τουρίστες όλο τον χρόνο.

Πιο συγκεκριμένα, τα υπουργεία Τουρισμού και Εξωτερικών, ήδη από το καλοκαίρι προωθούν σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και ειδικά στις χώρες που βρίσκονται κεντρικά και Βόρεια), αλλά και στις ΗΠΑ, μια τουριστική καμπάνια που προβάλλει όλες τις ομορφιές της πατρίδας μας κατά τη διάρκεια του χειμώνα.

Παράλληλα, γίνεται εκτενής αναφορά στις δράσεις που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα τους χειμερινούς μήνες, σε διάφορες περιοχές της χώρας μας.

Επίσης, προβάλλεται ιδιαίτερα, η ασφάλεια και η υγειονομική περίθαλψη, που μπορεί να έχει ένας επισκέπτης στην Ελλάδα.

Ειδική αναφορά γίνεται στο ζεστό κλίμα της χώρας μας, σε σύγκριση με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη, σημειώνοντας ότι οι συνθήκες είναι κατάλληλες για να περάσει κάποιος στην Ελλάδα τον επερχόμενο πολύ δύσκολο ενεργειακά χειμώνα.

Σύμφωνα με τουριστικούς πράκτορες, ήδη παρουσιάζεται μεγάλη ζήτηση από Γερμανούς που θέλουν να περάσουν τον χειμώνα στην  Ελλάδα και ειδικά, στην Κρήτη.

Να σημειωθεί ότι αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς ο ιατρικός τουρισμός, αλλά και ο «εργασιακός» τουρισμός.

Αναφορικά με τους ξένους που έρχονται για να εργαστούν από την Ελλάδα, πρόκειται για ένα νέο «είδος» τουριστικής ανάπτυξης που αφορά άτομα από την Ε.Ε., αλλά και από τις ΗΠΑ, που εργάζονται εκτός γραφείου και μπορούν με ένα φορητό υπολογιστή να εκπληρώνουν τα εργασιακά τους καθήκοντα από όποια χώρα του κόσμου θέλουν.

Από το περασμένο καλοκαίρι μέχρι και σήμερα έχουν αυξηθεί σημαντικά τα άτομα από το εξωτερικό που επιλέγουν την χώρα μας για να μείνουν 12 μήνες τον χρόνο και να εργάζονται δίπλα στην θάλασσα σε κάποιο από τα νησιά μας, ακόμη και από την Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη.

Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, ο Αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, «μετά τη βίζα για ψηφιακούς νομάδες έρχεται η βίζα ιατρικού τουρισμού. Δεν σταματάμε σε καμία περίπτωση να υιοθετούμε νέους τρόπους μέσα από τους οποίους ξένοι μπορούν να επισκεφθούν τη χώρα μας».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης σε μήνυμά του στην πρώτη ημερίδα του «Work From Greece», η οποία πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία της Marketing Greece, σημείωσε ότι «η Ελλάδα είναι από τις πρώτες χώρες που ρύθμισε το θέμα των ψηφιακών νομάδων, νέων ανθρώπων που κατά κύριο λόγο εργάζονται με έναν φορητό υπολογιστή μετακινούμενοι σε όλο τον πλανήτη. Αισθανθήκαμε ότι αυτή η κοινότητα είναι πολύ σημαντική και μπορεί να καταστεί στη συνέχεια πρεσβευτής της χώρας μας στο εξωτερικό».

«Δεν σταματάμε σε καμία περίπτωση να υιοθετούμε νέους τρόπους μέσα από τους οποίους ξένοι μπορούν να επισκεφθούν τη χώρα μας, μετά την Digital Nomad Visa, την Student Visa και την Business Visa, το νέο και πολύ ιδιαίτερο προϊόν μας θα είναι η ιατρική βίζα, ώστε να μπορέσουμε να φέρουμε στη χώρα μας ανθρώπους που χρήζουν ιατρικών υπηρεσιών», τόνισε ο Αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι «λόγω της μεγάλης αύξησης της ζήτησης, οι παραδοσιακές υπηρεσίες έκδοσης βίζας του Υπουργείου Εξωτερικών και ιδιαίτερα τα προξενεία έχουν φτάσει σε υπερκορεσμό. Γι’ αυτό τον λόγο πέρα από το πρόγραμμα παροχής ψηφιακών υπηρεσιών από τα προξενεία (myConsulLive), προγραμματίζεται και η αναβάθμιση της ψηφιακής παρουσίας της χώρας μας μέσω της παροχής μίας συνολικής εικόνας όλων των διαφορετικών τύπων θεώρησης εισόδου, ώστε να μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να έρθει στην Ελλάδα να ενημερώνεται μέσα από λίγα κλικ για την απαιτούμενη διαδικασία.

Η ημερίδα του «Work From Greece» διοργανώθηκε με αφορμή τον έναν χρόνο λειτουργίας της διαδικτυακής πλατφόρμας «workfromgreece.gr».

Να σημειωθεί, ότι ξενοδόχοι και δήμαρχοι, σε νησιά και περιοχές της χώρας μας που παρουσιάζουν ζήτηση από το εξωτερικό, επισημαίνουν ότι είναι απαραίτητο να βελτιωθούν οι υποδομές, η ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, το οδικό δίκτυο, οι παροχές υγείας και γενικά, οι υπηρεσίες σε δημοφιλείς περιοχές, για να μπορέσει η χώρα μας να μετατραπεί σε χειμερινό τουριστικό προορισμό.

Μιλτιάδης ΒαρβιτσιώτηςΤουρισμόςχειμερινος τουρισμος