Μια χρυσή σελίδα στην ιστορία του ελληνικού γυναικείου χάντμπολ γράφτηκε στο Λιντς της Αυστρίας. Η Εθνική μας ομάδα, παρά τη βαριά ήττα με 38-16 από την πανίσχυρη Αυστρία, κατάφερε να εξασφαλίσει την πρόκρισή της στην τελική φάση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος (EURO 2026). Πρόκειται για ένα επίτευγμα-σταθμό, καθώς είναι η πρώτη φορά που το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα κερδίζει το εισιτήριο για μια μεγάλη διοργάνωση μέσα από τη διαδικασία των προκριματικών.
Ο αγώνας στην Αυστρία εξελίχθηκε σε μια δύσκολη δοκιμασία για τις παίκτριες του Μενέλαου Δανήλου. Το άγχος για το ιστορικό διακύβευμα ήταν εμφανές από τα πρώτα λεπτά, με την Ελλάδα να μένει πίσω στο σκορ με 7-0 μόλις στο 9ο λεπτό. Το ημίχρονο έκλεισε στο 22-6, με την ελληνική ομάδα να προσπαθεί στο δεύτερο μέρος να ελέγξει τον ρυθμό και να περιορίσει τη διαφορά, έχοντας ταυτόχρονα το βλέμμα στραμμένο στα αποτελέσματα των υπόλοιπων ομίλων.
Η πρόκριση ήρθε τελικά με τρόπο δραματικό αλλά δίκαιο. Η Ελλάδα κατέλαβε την τρίτη θέση στον όμιλό της και, χάρη στα ευνοϊκά αποτελέσματα στις αναμετρήσεις των άλλων γκρουπ, αναδείχθηκε ως μία από τις τέσσερις καλύτερες τρίτες ομάδες των προκριματικών. Με 0 βαθμούς στους κρίσιμους αγώνες αλλά καλύτερο συντελεστή τερμάτων από τη Φινλανδία και την Ιταλία, η «γαλανόλευκη» σφράγισε την παρουσία της στη μεγάλη γιορτή του Δεκεμβρίου.
Το EURO 2026 θα διεξαχθεί από τις 3 έως τις 20 Δεκεμβρίου και θα φιλοξενηθεί σε πέντε χώρες: Τσεχία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τουρκία και Πολωνία. Στις δηλώσεις τους, τόσο ο προπονητής όσο και οι αθλήτριες δεν έκρυψαν τη συγκίνησή τους. Η αρχηγός Μάγδα Κεπεσίδου έκανε λόγο για ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα, ενώ η Βάσια Γκάτζιου αφιέρωσε αυτή τη σπουδαία επιτυχία στην παλαιότερη αθλήτρια Αγνή Ζυγούρα, η οποία απουσίαζε λόγω τραυματισμού.
