Η χώρα ετοιμάζεται να «παγώσει» την Τρίτη 1η Οκτωβρίου 2025, καθώς Δημόσιος και Ιδιωτικός τομέας κατεβάζουν ρολά. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε την προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας, η οποία συμπίπτει με την αντίστοιχη κινητοποίηση της ΓΣΕΕ. Έτσι, η μέρα αυτή αναμένεται να λάβει χαρακτήρα γενικής πανεργατικής απεργίας, με βασικό αίτημα την επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στο Δημόσιο.
Τα αιτήματα των συνδικάτων
Η ΑΔΕΔΥ έθεσε στο επίκεντρο των διεκδικήσεών της ένα ευρύ πλαίσιο αιτημάτων που αφορά μισθούς, συμβάσεις και εργασιακά δικαιώματα:
-
Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και γενναίες αυξήσεις στις αποδοχές.
-
Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και στο Δημόσιο.
-
Κατάργηση του νέου πειθαρχικού δικαίου, που θεωρείται αυταρχικό.
-
Απόσυρση του νομοσχεδίου για το 13ωρο και διεκδίκηση για 35ωρο και πενθήμερο για όλους τους εργαζόμενους.
Σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση
Στην ανακοίνωσή της, η ΑΔΕΔΥ καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι με τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) «προχωρά σε έναν ακόμη εμπαιγμό».
Όπως σημειώνει, «καμία αύξηση δεν ανακοινώθηκε» για τους δημοσίους υπαλλήλους, ενώ η μείωση κατά 2% του φορολογικού συντελεστή που εξαγγέλθηκε μεταφράζεται μόλις σε 100 έως 200 ευρώ τον χρόνο, ποσό που θεωρείται αμελητέο σε σχέση με τις ανάγκες και το κύμα ακρίβειας.
Πανεργατικό μέτωπο στις 1 Οκτωβρίου
Η κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ συμπίπτει με την 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ, αναδεικνύοντας – όπως τονίζεται – «τα κοινά συμφέροντα των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα».
Η ημέρα της 1ης Οκτωβρίου αποκτά έτσι χαρακτήρα πανεργατικής γενικής απεργίας, με τα συνδικάτα να καλούν τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά, στέλνοντας ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση.
Η ΑΔΕΔΥ και η ΓΣΕΕ μιλούν για «μάχη αξιοπρέπειας» απέναντι στις μισθολογικές παγωμένες δεκαετίες και στα νέα εργασιακά βάρη, καλώντας κάθε εργαζόμενο να βρεθεί στους δρόμους.
