Αόρατο εισιτήριο: Οι αρμόδιοι φορείς ετοιμάζονται να βάλουν οριστικό φρένο στη μάστιγα της εισιτηριοδιαφυγής, που στερεί δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από τα ταμεία των αστικών συγκοινωνιών. Η κυβέρνηση θέτει σε εφαρμογή μια δέσμη μέτρων, με στόχο την ενίσχυση της βιωσιμότητας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την ισότιμη συμμετοχή όλων των χρηστών.
Το πρόβλημα στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Η εισιτηριοδιαφυγή δεν αφορά μόνο τα μέσα της Αθήνας αλλά πλέον εμφανίζεται και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, είχε επισημάνει ήδη από τον Αύγουστο το πρόβλημα, με έμφαση στο μοίρασμα των εισιτηρίων πριν λήξει η ισχύς τους. «Το εισιτήριο δεν είναι αστείο. Το πληρώνει ο φορολογούμενος», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης της διάρκειας ισχύος.
Το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το «tap and go»
Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές είναι η σταδιακή κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου. Στη θέση του έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με δυνατότητα πληρωμής μέσω τραπεζικής κάρτας ή κινητού τηλεφώνου απευθείας στα ακυρωτικά μηχανήματα. Έτσι, οι ουρές στα εκδοτήρια θα περιοριστούν και οι δικαιολογίες για μη πληρωμή εισιτηρίου θα εκλείψουν.
Ενίσχυση ελέγχων και παρουσία της ΕΛ.ΑΣ.
Η μάχη κατά της εισιτηριοδιαφυγής θα στηριχθεί και στην ενίσχυση του ελεγκτικού προσωπικού. Το 2025 αναμένεται η πρόσληψη 144 νέων ελεγκτών στη ΣΤΑΣΥ, εκ των οποίων 29 με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Παράλληλα, θα ενισχυθεί η συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, με στόχο να σταλεί το μήνυμα ότι η ανοχή τελειώνει.
Ποιοι θα πληρώσουν το τίμημα
Η νέα εποχή στις μετακινήσεις θέλει τους παραβάτες να χάνουν τα «παράθυρα» που εκμεταλλεύονταν μέχρι σήμερα. Ο διαμοιρασμός εισιτηρίων και η χρήση του μετρό ή των λεωφορείων χωρίς πληρωμή θα κοστίζουν πλέον ακριβά, με την κυβέρνηση να υπογραμμίζει πως «δεν είναι εξυπνάδα, είναι ζημιά για όλους».
