Νέοι σταθμοί στο χάρτη του Μετρό: Σχέδια για Γλυφάδα, Λυκόβρυση και Μελίσσια

24
Σεπτέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Νέες προοπτικές διαμορφώνονται για το Μετρό της Αθήνας, καθώς ανακοινώθηκε η έναρξη μελετών που αφορούν μεγάλες επεκτάσεις προς Γλυφάδα, Λυκόβρυση και Μελίσσια. Το πλάνο προβλέπει νέους σταθμούς που θα ενισχύσουν τη συνδεσιμότητα της πρωτεύουσας, αλλά και τη σύνδεση του έργου με το Ελληνικό και το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Οι άμεσες προτεραιότητες – Επέκταση προς Ίλιον και Γλυφάδα

Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, στο 8ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών (ITC 2025), η πρώτη επέκταση θα γίνει από την Ανθούπολη προς το Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Παράλληλα θα υλοποιηθεί εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.

Ωστόσο, η άμεση στρατηγική προτεραιότητα είναι η κατεύθυνση προς Γλυφάδα και Ελληνικό, μια περιοχή που αναδιαμορφώνεται σε «νέα πόλη μέσα στην πόλη». Οι μελέτες έχουν ήδη ξεκινήσει και θεωρούνται κομβικής σημασίας για την εξυπηρέτηση του νέου αστικού τοπίου που δημιουργείται.

Η Γραμμή 4 και οι νέες κατευθύνσεις

Στο επίκεντρο βρίσκεται και η Γραμμή 4, η οποία μελετάται για επέκταση προς δύο κατευθύνσεις:

  • Από το Γουδή, μέσω Λεωφόρου Κηφισίας, έως τη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια.

  • Από το Γαλάτσι, με κατεύθυνση προς την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας.

Παράλληλα, εξετάζεται η δημιουργία σύνδεσης με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ώστε το Μετρό να ενσωματωθεί πλήρως στο πολιτιστικό και αστικό δίκτυο της Αθήνας.

Χρονοδιάγραμμα και προκλήσεις

Ο Νίκος Κουρέτας τόνισε πως πρόκειται για έργα υψηλής πολυπλοκότητας, που απαιτούν πολλά στάδια μελετών. Ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης κυμαίνεται από πέντε έως δέκα χρόνια, με ορισμένες παρεμβάσεις να ενδέχεται να χρειαστούν ακόμα περισσότερο. «Χρειάζονται καλές μελέτες, καλή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η διάσταση του σιδηροδρόμου

Στο ίδιο συνέδριο, ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Ιωάννου, τόνισε την ανάγκη εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου. Επικεντρώθηκε στα έργα που θα μειώσουν τον χρόνο στο δρομολόγιο Αθήνα–Θεσσαλονίκη, με την εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης πέδησης (ETCS) να ξεκινά το 2026. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία των εμπορευματικών μεταφορών για την ενίσχυση του ρόλου του σιδηροδρόμου στην ελληνική οικονομία.

Η Αθήνα μπαίνει σε μια νέα εποχή συγκοινωνιακών επεκτάσεων, με το Μετρό να σχεδιάζει δυναμικά την κάλυψη νέων περιοχών και το σιδηροδρομικό δίκτυο να ενισχύεται με σύγχρονες υποδομές. Οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας θα δουν σταδιακά να υλοποιούνται έργα που υπόσχονται ταχύτερες, ασφαλέστερες και πιο άνετες μετακινήσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Συναγερμός στο Λουτράκι: Μεγάλη φωτιά σε ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης – Φόβοι για εγκλωβισμένους

Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκεται το Λουτράκι το βράδυ…

Πράγα: Το Συνταγματικό Δικαστήριο δικαιώνει τον πρόεδρο Πετρ Πάβελ για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ

ΣΤο ανώτατο δικαστικό όργανο εξέδωσε κατεπείγουσα διαταγή, υποχρεώνοντας την…

Ο Κεμ Μπιρτς στον Άρη για δύο χρόνια

 Η ομάδα της Θεσσαλονίκης ήρθε σε πλήρη συμφωνία με…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ