Τη δημιουργία ενός καινοτόμου σώματος 50 άοπλων, ένστολων αστυνομικών με ρόλο κοινωνικών διαμεσολαβητών ανακοίνωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας στο Action24. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης και η βελτίωση της συνεργασίας ανάμεσα στις αρχές και τις κοινότητες Ρομά.
«Γέφυρα εμπιστοσύνης»
Οι νέοι αστυνομικοί θα τοποθετηθούν σε περιοχές με αυξημένη παρουσία ευάλωτων ομάδων και θα λειτουργούν ως σύνδεσμοι ανάμεσα στην τοπική κοινωνία και την αστυνομία. Ο κ. Χρυσοχοΐδης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να ενταχθούν και Ρομά στο νέο σώμα, υπογραμμίζοντας ότι θα περάσουν από εντατική εκπαίδευση ώστε να συμβάλλουν στην κοινωνική ειρήνη.
«Πρόκειται για ένα σώμα που δεν υπήρξε ποτέ στην Ελλάδα, αλλά έχει εφαρμοστεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες», είπε χαρακτηριστικά.
Το πρόβλημα εγκληματικότητας
Ο υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στα υψηλά ποσοστά παραβατικότητας, λέγοντας πως «το 75% της εγκληματικότητας προέρχεται από αυτή την ομάδα». Επεσήμανε ότι το επόμενο βήμα θα είναι η παρουσία περιπόλων καλά εξοπλισμένων αστυνομικών μέσα στους οικισμούς Ρομά, για την αποκατάσταση της τάξης.
«Η είσοδος της αστυνομίας στους οικισμούς είναι νόμιμη και δεν είναι διαπραγματεύσιμη», ανέφερε.
Ενίσχυση τροχονομικών ελέγχων
Αναφερόμενος και στο τροχαίο του Βασίλη Μπισμπίκη, ο κ. Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε την ενίσχυση της ομάδας ΟΕΠΤΑ με 100 νέα στελέχη και τη δημιουργία εκτεταμένων μπλόκων σε όλο το οδικό δίκτυο, με στόχο την αυστηροποίηση των ελέγχων.
