Τέλος πια στην ταλαιπωρία, ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η μεγάλη ψηφιακή μεταρρύθμιση του Προσωπικού Αριθμού (ΠΑ), με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να ανακοινώνει ότι η αυτοματοποιημένη απόδοση του νέου ενιαίου αριθμού ταυτοποίησης δόθηκε πλέον σε όλους τους πολίτες που δεν είχαν εκδώσει ΠΑ έως τις 5 Νοεμβρίου 2025.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, 6.602.827 πολίτες απέκτησαν αυτόματα τον Προσωπικό Αριθμό τους, ενώ συνολικά από τις 3 Ιουνίου –όταν ξεκίνησε η μεταρρύθμιση– έχουν εκδοθεί 9.311.529 ΠΑ.
Πώς ενημερώνονται οι πολίτες
Η ενημέρωση για την αυτόματη έκδοση γίνεται σταδιακά μέσω email, μέσω της «Θυρίδας Πολίτη» και με ειδοποίηση στο Gov.gr Wallet. Ο αριθμός δεν εμφανίζεται στο μήνυμα για λόγους ασφάλειας, όμως:
• εμφανίζεται άμεσα στο pa.gov.gr με κωδικούς TaxisNet
• υπάρχει και στο ειδικό πλαίσιο του Gov.gr Wallet, για εύκολη πρόσβαση από κινητό
Δεν απαιτείται καμία ενέργεια από τους πολίτες πέρα από την απλή ενημέρωση.
Πού μπορούν να τον δουν – Τι πρέπει να προσέξουν
Όσοι έλαβαν αυτόματα ΠΑ μπορούν να εισέλθουν στην πλατφόρμα myInfo και να ελέγξουν τα προσωπικά τους στοιχεία. Αν υπάρχουν λάθη ή ασυμφωνίες στα δημόσια μητρώα, ο πολίτης πρέπει να τα διορθώσει – διαδικασία που αποτελεί προϋπόθεση για την οριστική ενεργοποίηση του ΠΑ.
Μέχρι στιγμής έχουν εντοπιστεί 963.419 περιπτώσεις διαφορών στοιχείων, οι οποίες αντιμετωπίζονται σταδιακά, ενισχύοντας την αξιοπιστία των κρατικών μητρώων.
Επισημαίνεται ότι πολίτες που έχουν ΑΦΜ αλλά δεν έλαβαν ΠΑ, πρέπει πρώτα να διορθώσουν τις εκκρεμότητες των στοιχείων τους ώστε να ολοκληρωθεί η αυτόματη απόδοση.
Προϋπόθεση για τη νέα ταυτότητα
Ο Προσωπικός Αριθμός είναι υποχρεωτικός για την έκδοση της νέας αστυνομικής ταυτότητας. Ήδη 647.643 νέες ταυτότητες φέρουν ενσωματωμένο τον ΠΑ.
Τι αλλάζει για τον πολίτη
Ο ΠΑ αντικαθιστά πολλούς διαφορετικούς αριθμούς (όπως ΑΜΚΑ, ΑΦΜ στις συναλλαγές με το Δημόσιο) και δημιουργεί για πρώτη φορά έναν μοναδικό κωδικό ταυτοποίησης.
Στόχος της κυβέρνησης είναι:
• ταχύτερες ψηφιακές και φυσικές συναλλαγές
• λιγότερη γραφειοκρατία
• μείωση λαθών στα μητρώα
• ενίσχυση της ασφάλειας και της προστασίας προσωπικών δεδομένων
Η μεταρρύθμιση αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά έργα ψηφιακής διακυβέρνησης των τελευταίων ετών και όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές είναι το θεμέλιο για τις επόμενες μεγάλες αλλαγές στον ψηφιακό δημόσιο τομέα.
