Σε 24ωρη πανελλαδική απεργία προχωρά την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου η ΑΔΕΔΥ, βάζοντας στο επίκεντρο τον κρατικό προϋπολογισμό, τα μισθολογικά αιτήματα των δημοσίων υπαλλήλων και την έμπρακτη στήριξη των αγροτικών κινητοποιήσεων. Η απόφαση ελήφθη στο 39ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας και αναμένεται να επηρεάσει ευρύ φάσμα υπηρεσιών του Δημοσίου σε όλη τη χώρα.
Το πλαίσιο της απεργιακής κινητοποίησης
Σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ, η απεργία στρέφεται ενάντια σε έναν προϋπολογισμό που – όπως υποστηρίζει – επιβαρύνει περαιτέρω τους εργαζόμενους, την ώρα που οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι και ο 13ος και 14ος μισθός δεν έχουν αποκατασταθεί. Παράλληλα, καταγγέλλεται η διάθεση σημαντικών κονδυλίων σε εξοπλιστικές δαπάνες, ενώ δηλώνεται αλληλεγγύη στους αγρότες που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα.
Η Ομοσπονδία καλεί σε μαζική συμμετοχή στις απεργιακές συγκεντρώσεις και στις διαδηλώσεις που οργανώνονται από Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα και συνδικάτα.
Ποιοι συμμετέχουν στην απεργία
Στην απεργία συμμετέχουν εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με την ΠΟΕ-ΟΤΑ να καλεί τους υπαλλήλους των δήμων να δώσουν το «παρών» και στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα στις 11:00 το πρωί. Παράλληλα, η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος ανακοίνωσε ότι όλοι οι δήμοι της χώρας θα κλείσουν συμβολικά την ίδια ημέρα, διεκδικώντας αυξημένη κρατική χρηματοδότηση και ουσιαστική μεταρρύθμιση στις σχέσεις Κράτους και Αυτοδιοίκησης.
Στην κινητοποίηση συμμετέχουν κανονικά και οι εκπαιδευτικοί. Η ΟΛΜΕ διέψευσε κατηγορηματικά δημοσιεύματα που ανέφεραν το αντίθετο, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει καμία απόφαση μη συμμετοχής και καλώντας τους εκπαιδευτικούς να λάβουν μαζικά μέρος στην απεργία και τις συγκεντρώσεις.
Τι θα γίνει με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Όσον αφορά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για τη συμμετοχή ή μη των εργαζομένων στο Μετρό, στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, στα λεωφορεία και στα τρόλεϊ στην απεργία της Τρίτης. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται εντός της ημέρας και θα καθορίσουν αν θα υπάρξουν στάσεις εργασίας ή περιορισμένη λειτουργία.
Σημειώνεται, πάντως, ότι για την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία έχουν ήδη προκηρύξει στάση εργασίας από τις 11:00 έως τις 17:00 λόγω εκλογοαπολογιστικής γενικής συνέλευσης. Τα τελευταία δρομολόγια αναμένεται να πραγματοποιηθούν πριν τις 10:00 το πρωί, με την αποκατάσταση της κυκλοφορίας μετά τις 18:00, ενώ κανονικά θα κινηθούν οι περιαστικές γραμμές Ανατολικής και Δυτικής Αττικής.
