Η αποχή από το κρέας κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας δεν είναι μόνο μια πράξη θρησκευτικής ευλάβειας, αλλά μια ουσιαστική «ανάσα» για το σώμα μας. Η σύγχρονη ιατρική επιβεβαιώνει ότι αυτή η σύντομη, έστω, διακοπή προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην υγεία, λειτουργώντας ως ένας φυσικός μηχανισμός επανεκκίνησης του οργανισμού.
Το πρώτο και σημαντικότερο όφελος είναι η καρδιαγγειακή προστασία. Με τον αποκλεισμό του κόκκινου κρέατος, μειώνεται δραστικά η πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών και χοληστερόλης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άμεση βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης, προστατεύοντας τις αρτηρίες από τη φλεγμονή.
Παράλληλα, η αποτοξίνωση από το κρέας συμβάλλει στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Η αντικατάσταση των ζωικών πρωτεϊνών με όσπρια και λαχανικά αυξάνει την πρόσληψη φυτικών ινών. Αυτό βοηθά στην κινητικότητα του εντέρου, στην απομάκρυνση τοξινών και στη βελτίωση της μικροχλωρίδας, προσφέροντας ένα αίσθημα σωματικής ανάλαφρης ευεξίας.
Επιπλέον, η νηστεία βοηθά στη μείωση του οξειδωτικού στρες. Το κρέας, ειδικά το επεξεργασμένο, συνδέεται με την παραγωγή ελευθέρων ριζών. Αντίθετα, η στροφή στις φυτικές τροφές εφοδιάζει το αίμα με πολύτιμα αντιοξειδωτικά, τα οποία θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα και επιβραδύνουν τη γήρανση των κυττάρων.
Τέλος, η αποχή από το κρέας προσφέρει μια ευκαιρία για καλύτερο έλεγχο του βάρους. Οι φυτικές πρωτεΐνες έχουν συνήθως λιγότερες θερμίδες και δημιουργούν γρηγορότερα το αίσθημα του κορεσμού. Έτσι, η Μεγάλη Εβδομάδα μετατρέπεται σε μια περίοδο όπου το σώμα αποφορτίζεται από το μεταβολικό βάρος της πέψης βαριών τροφών, επιτρέποντας στα ζωτικά όργανα, όπως το συκώτι και οι νεφροί, να λειτουργήσουν πιο αποδοτικά.
