Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΔιεθνήMeta και TikTok κινούνται νομικά κατά τις ΕΕ για τους κανόνες περιεχομένου

Meta και TikTok κινούνται νομικά κατά τις ΕΕ για τους κανόνες περιεχομένου

Μήνυση καταθέτουν οι κολοσσοί των social media Meta Platforms και TikTok εναντίον της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εισφορά που χρηματοδοτεί την επιβολή του ευρωπαϊκού νόμου περί μετριοπάθειας του περιεχομένου, δηλαδή του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (Digital Services Act).

Μήνυση καταθέτουν οι κολοσσοί των social media Meta Platforms και TikTok εναντίον της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εισφορά που χρηματοδοτεί την επιβολή του ευρωπαϊκού νόμου περί μετριοπάθειας του περιεχομένου, δηλαδή του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (Digital Services Act).

Από την πλευρά της η Meta, η οποία κατέχει το Instagram και το Facebook στο Politico την Τετάρτη ότι είχε προσφύγει ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της ΕΕ, υποστηρίζοντας ότι η εισφορά ήταν άδικη, δεδομένου ότι ορισμένες εταιρείες δεν πλήρωναν τίποτα και άλλες αφέθηκαν να πληρώσουν δυσανάλογο ποσό.

Από την άλλη το TikTok ανέφερε ότι η μέθοδος της Επιτροπής για τον υπολογισμό των συνεισφορών των εταιρειών ήταν «ελαττωματική».

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΕ, το κόστος του ελέγχου για μεγάλες πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram, το TikTok και το YouTube και τον τρόπο που καταπολεμούν το παράνομο και επιβλαβές περιεχόμενο, φτάνει τα 45 εκατ. ευρώ το 2024.

Σημειώνεται ότι η χρηματοδότηση που απαιτείται θα εξασφαλιστεί με ένα τέλος εποπτείας που θα καταβάλλεται από τις εταιρείες κάθε χρόνο.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Meta δήλωσε ότι απαιτείται να πληρώσει 11 εκατομμύρια ευρώ για το 2024, ενώ η TikTok αρνήθηκε να ανακοινώσει το ποσό. Σημειώνεται ότι η ευρωπαϊκή απόφαση που δείχνει το κόστος ανά εταιρεία δεν είναι δημόσια.

Οι συγκεκριμένες νομικές κινήσεις έρχονται, καθώς η Επιτροπή εμφανίζεται να έχει υψηλές προσδοκίες στο ότι θα αναγκάσει μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ιστότοπους να συμμορφωθούν με τις υποχρεώσεις του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες για την εξάλειψη του τοξικού και βίαιου περιεχομένου και την καλύτερη προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο.

Υπενθυμίζεται ότι οι νέοι αυτοί κανόνες αποτελούν ένα βασικό εργαλείο για τους αξιωματούχους της ΕΕ για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης ενόψει και των επερχόμενων Ευρωεκλογών τον ερχόμενο Ιούνιο.

Ακόμη, σύμφωνα με το νόμο περί περιορισμού περιεχομένου, πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης πρέπει να μοιράσουν το κόστος επιβολής βάσει των αριθμών χρηστών, καταβάλλοντας μέγιστη συνεισφορά 0,05% του ετήσιου κέρδους τους κάθε χρόνο στην Επιτροπή.

Ωστόσο, εταιρείες που καταγράφουν μόνο πολύ μικρό ή καθόλου καθαρό εισόδημα – όπως το X, η Amazon, το Snapchat, το Pinterest και η Wikipedia – θα μπορούσαν να αποφύγουν μια μεγάλη εισφορά, ενώ η Meta και η Google εκτιμάται ότι θα πληρώσουν μεγάλο μέρος του λογαριασμού.

Στο παρελθόν η Επιτροπή είχε δηλώσει ότι θα χρειαζόταν 45,2 εκατομμύρια ευρώ και έως 150 άτομα προσωπικό το 2024 για την επίβλεψη περίπου δώδεκα πολύ μεγάλων διαδικτυακών πλατφορμών και μηχανών αναζήτησης που έχουν πάνω από 45 εκατομμύρια χρήστες στην ΕΕ.

Σημειώνεται ότι ο ευρωπαϊκός νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες επιτρέπει στην Επιτροπή να επιβάλλει υψηλά πρόστιμα έως και 6% των παγκόσμιων εσόδων των εταιρειών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας