Υπενθυμίζεται ότι ο κόσμος ξεκίνησε να μαζεύεται από τις 9 το πρωί για την ομιλία του και λίγο πριν τις 12, το γήπεδο γέμισε με κόσμο.
Ο Έντι Ράμα μπήκε στην αίθουσα υπό τους ήχους του αλβανικού εθνικού ύμνου και καταχειροκροτούμενος από τον κόσμο που φώναζε «Έντι, Έντι».
Την εκδήλωση άνοιξαν ο τραγουδιστής Νόιζι και η τραγουδίστρια Έρα Ρούσι. Πριν τον Ράμα προηγήθηκαν οκτώ ομιλητές. Ανάμεσά τους η υπουργός Επικρατείας της Αλβανίας Ελίζα Σπυροπάλι, η οποία είπε, μεταξύ άλλων, ότι όταν έπεσε το κομμουνιστικό καθεστώς στην Αλβανία «η Ελλάδα ήταν εκεί, οι γενναιόδωροι Έλληνες μοιράστηκαν μαζί μας ψωμί και αλάτι».
Ο Ράμα έφτασε στην Αθήνα λίγο μετά τις 11 το πρωί συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Λίντα και κάποιους υπουργούς του και λίγο πριν τις 12 έφτασε στο Κλειστό Γαλατσίου.
Τα μέτρα ασφαλείας που έλαβε η ΕΛ.ΑΣ. για την ομιλία του ήταν δρακόντεια. Η αστυνομική παρουσία στο Γαλάτσι ήταν ισχυρή, προκειμένου να αποφευχθούν τα παρατράγουδα ενώ όλοι οι παρευρισκόμενοι πέρασαν από μηχανήματα ελέγχου πριν μπουν στο Κλειστό του Γαλατσίου. Η ομιλία του ήταν προγραμματισμένη για τις 11 ωστόσο καθυστέρησε.
Νωρίτερα, έξω από το Κλειστό, προκλήθηκε και ένα μικροεπεισόδιο μεταξύ των παρευρισκομένων, καθώς υπήρχαν 3-4 άτομα που ισχυρίζονταν ότι ο Ρόμα προκαλεί τον Μητσοτάκη, με κάποιους άλλους να αντιδρούν: «Μη βάζεις φωτιά σε δύο λαούς».
Παράλληλα περίπου 30 άτομα-οπαδοί της αντιπολίτευσης άρχισαν να φωνάζουν συνθήματα και να διαδηλώνουν κατά του Ράμα. Όπως έγινε γνωτό, τουλάχιστον 2.000 άνθρωποι ταξίδευσαν από την Αλβανία προς την Ελλάδα για να δώσουν το παρών στην ομιλία του Αλβανού πρωθυπουργού.
Η επίσκεψη του κ. Ράμα ομολογουμένως, προκάλεσε αμηχανία στην ελληνική κυβέρνηση. «Αχρείαστη», την χαρακτήρισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Βεβαίως, ο κ. Ράμα σκόπευε να έρθει στη χώρα μας από τον Απρίλιο, όμως τότε ο σχεδιασμός δεν ευοδώθηκε λόγω των ημερών του Πάσχα. Επέλεξε, λοιπόν, να έρθει την Κυριακή του Θωμά, μια ημερομηνία που συμπίπτει και με την επέτειο σύλληψης του Φρέντι Μπελέρη στη Χειμάρρα, κάνοντας τους…λάτρεις της στατιστικής να μην πιστεύουν στις συμπτώσεις.
Για να μπορέσει να μιλήσει, βεβαίως, στο Γαλάτσι ο κ. Ράμα προηγήθηκε ένα πηγαινέλα. Η πρώτη κρούση έγινε από την αλβανική πρεσβεία στο Christmas Theater. Ο επιχειρηματίας συμφώνησε, αλλά ο δήμος Γαλατσίου τότε δεν έδωσε πράσινο φως. Σημειωτέον, ο Γιώργος Μαρκόπουλος, δήμαρχος της περιοχής, ήταν ο πρώτος που ενημέρωσε θεσμικά τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη, καθώς οι Αλβανοί δεν έκριναν σκόπιμο να το πράξουν. Μετά το Γαλάτσι, διερευνήθηκε το σενάριο της πλατείας Κοραή ή της πλατείας Συντάγματος, αλλά και το ΣΕΦ. Η διοίκηση του ΣΕΦ, μετά από επαφές με τους υπουργούς κ. Γεραπετρίτη και Βρούτση, δέχθηκε να παραχωρηθεί η αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» που ήταν μικρής χωρητικότητας, με τους Αλβανούς αρχικά να δέχονται, εν συνεχεία όμως να μην καταθέτουν δεσμευτική πρόταση. Και κάπως έτσι, επέστρεψαν στην εναλλακτική του Γαλατσίου και στο κλειστό γήπεδο που κάποτε χρησιμοποιούσε η μπασκετική ΑΕΚ.
