“Αδειάζει” την πρόεδρο της Βόρειας Μακεδονίας, Γκορντάνα Σιλιανόφσκα, που ορκίστηκε στο όνομα της «Μακεδονίας» παραβιάζοντας τους όρους της Συμφωνίας των Πρεσπών το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας με ανακοίνωσή του.
Το υπουργείο διατυπώνει την αποφασιστικότητα απέναντι στη συμφωνία και τις διεθνείς υποχρεώσεις που προκύπτουν από αυτή.
Παράλληλα, το ΥΠΕΞ της Βόρειας Μακεδονίας καλεί «ειδικά τους εκλεγμένους αξιωματούχους» – φωτογραφίζοντας τη Σιλιάνοφσκα – να είναι σε επαγρύπνηση σημειώνοντας ότι «η διατήρηση της ευρωατλαντικής πορείας της χώρας αποτελεί στρατηγικό συμφέρον και εγγύηση για τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια και σταθερότητα».
Η ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών της χώρας
Το υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαιώνει την αποφασιστικότητα της χώρας απέναντι στην χωρίς όρους εκπλήρωση των συνταγματικών προβλέψεων καθώς και όλων των διεθνών υποχρεώσεων που έχουν αναληφθεί, όπως η πλήρης τήρηση της Στρατηγικής Συμφωνίας ανάμεσα στη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας και την Ελληνική Δημοκρατία, γνωστή ως Συμφωνία των Πρεσπών.
Τα τελευταία επτά χρόνια οι δύο γειτονικές χώρες έχουν αναπτύξει έναν εξαιρετικά υψηλού επιπέδου πολιτικό διάλογο που έχει πολλαπλασιάσει την οικονομική συνεργασία και την δόμηση θετικών σχέσεων ανάμεσα στους δύο λαούς. Ως αποτέλεσμα η χώρα εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ, ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση και αναβάθμισε την Στρατηγική Συνεργασία με τις ΗΠΑ σε Στρατηγικό Διάλογο.
Καλούμε σε επαγρύπνηση όλα τα πολιτικά μέρη, ειδικά τους εκλεγμένους αξιωματούχους. Η διατήρηση της ευρωατλαντικής πορείας της χώρας αποτελεί στρατηγικό συμφέρον και εγγύηση για τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια και σταθερότητα».
Θέμα ακυρότητας της κ. Σιλιάνοφσκα έθεσε ο υπουργός Δικαιοσύνης της Β. Μακεδονίας
Ο υπουργός Δικαιοσύνης της Βόρειας Μακεδονίας, Κρέναλ Λόγκαρ (προέρχεται από ένα μικρό αλβανικό κόμμα που συμμετέχει στην απερχόμενη κυβέρνηση της χώρας) αναφέρθηκε στην ορκωμοσία της νέας προέδρου της χώρας, Γκορντάνα Σιλιάνοφσκα, που παρά το γεγονός ότι στο επίσημο κείμενο του όρκου που της υπαγορεύθηκε η χώρα αναφερόταν «Βόρεια Μακεδονία», η Σιλιάνοφσκα επέλεξε να αποκαλέσει τη χώρα της «Μακεδονία».
Ο Λόγκαρ με μία ανάρτησή του στο Facebook ανέφερε ότι η συγκεκριμένη δήλωση, θέτει ζήτημα εγκυρότητας της ίδιας της ορκωμοσίας της νέας προέδρου και ζητά επανάληψη της διαδικασίας.
Στην ανάρτησή του ο υπουργός Δικαιοσύνης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «η μη τήρηση του συνταγματικού ονόματος του κράτους καθιστά τον όρκο της Σιλιάνοφσκα άκυρο».
Επισήμανε ότι είτε θα πρέπει να ακολουθήσει η επανάληψη της ορκωμοσίας είτε ο Γιόβαν Μιτρέσκι, πρόεδρος της απερχόμενης Βουλής να αναλάβει καθήκοντα προέδρου της χώρας.
