Χαμηλότερη η συμμετοχή από τις ευρωεκλογές του 2019 στη Γερμανία

9
Ιούνιος
2024

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Συνεχίζεται ομαλά η ψηφοφορία στη Γερμανία από τις οκτώ το πρωί ως τώρα με τη συμμετοχή να διαφέρει από κρατίδιο σε κρατίδιο.

Με τις κάλπες να κλείνουν στις έξι το απόγευμα, η Ομοσπονδιακή Εφορευτική Επιτροπή καλεί ακόμη τους πολίτες να ψηφίσουν. Δικαίωμα ψήφου έχουν περίπου 65 εκατομμύρια πολίτες άνω των 16 ετών.

Μέχρι τις δύο το μεσημέρι η συμμετοχή είχε φθάσει στο 25,7%, τέσσερις μονάδες κάτω, από τα ποσοστά των ευρωεκλογών του 2019  -χωρίς να συμπεριλαμβάνεται και στις δύο περιπτώσεις η επιστολική ψήφος.

Στο Μόναχο οι αρμόδιες υπηρεσίες αναφέρουν ότι έως τις 11:30 είχε ψηφίσει το 47,2% των εγγεγραμμένων, ενώ την ίδια ώρα στις ευρωεκλογές του 2019 είχε ψηφίσει το 39,5%, με ενσωματωμένη και στις δύο μετρήσεις την επιστολική ψήφο.

Αντιθέτως, στο Σλέσβιγκ-Χολστάιν έως τις 11:00 είχε προσέλθει το 14,9%, ενώ το 2019 την ίδια ώρα είχε ψηφίσει το 17%.

Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου κατέστη σαφές ότι το ενδιαφέρον των ψηφοφόρων έχει πλέον μετατοπιστεί, από την πολιτική για το κλίμα, στην ασφάλεια, την οικονομία και τη μετανάστευση. Από τις τελευταίες δημοσκοπήσεις φαίνεται ότι πρώτη δύναμη θα είναι η Χριστιανική Ένωση (CDU/CSU), ενώ θα δοθεί μάχη για την δεύτερη θέση μεταξύ Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος (SPD), Πρασίνων και Εναλλακτικής για τη Γερανία (AfD).

Σε περίπτωση που τα κόμματα του κυβερνητικού συνασπισμού δεν ξεπεράσουν συνολικά το 35%, το κλίμα για την κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς κινδυνεύει να επιβαρυνθεί περαιτέρω, ενόψει και της εκλογικής αναμέτρησης του επόμενου έτους.

Ειδικά τα ποσοστά των Φιλελευθέρων (FDP) αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς δεν αποκλείεται να πυροδοτήσουν εξελίξεις εντός της κυβέρνησης. Σε υπαρξιακό κίνδυνο βρίσκεται κυρίως η Αριστερά, η οποία μετά την αποχώρηση της πρώην επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας της, Ζάρα Βάγκενκνεχτ έχει περιοριστεί στις δημοσκοπήσεις σε ποσοστό κάτω του 4%.

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ