Η Ουκρανία σκοπεύει να δημιουργήσει μια «ουδέτερη ζώνη» στην περιφέρεια του Κουρσκ της Ρωσίας, όπου στις 6 Αυγούστου οι ουκρανικές δυνάμεις εξαπέλυσαν μια πρωτοφανή επίθεση, με στόχο «την προστασία των κατοίκων της μεθορίου από ρωσικούς βομβαρδισμούς», όπως ανακοίνωσε Ουκρανός υπουργός.
«Η δημιουργία μιας ουδέτερης ζώνης στην περιοχή του Κουρσκ αποσκοπεί στην προστασία των μεθοριακών κοινοτήτων από τους καθημερινούς βομβαρδισμούς του εχθρού», δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών Ίχορ Κλιμένκο σε ανάρτησή του στο Telegram.
Επιπλέον, ο Κλιμένκο σημείωσε ότι «οι κάτοικοι των κοινοτήτων στην αμυντική ζώνη έχουν εγκαταλειφθεί από τη Ρωσία» και στερούνται ακόμη και «τα πιο βασικά αγαθά». Ο υπουργός ανέφερε ότι γίνονται προετοιμασίες για την παροχή τροφίμων, πόσιμου νερού, φαρμάκων και άλλων προϊόντων υγιεινής στους κατοίκους.
Παράλληλα, η αντιπρόεδρος της ουκρανικής κυβέρνησης, Ιρίνα Βέρεστσουκ, ανακοίνωσε το άνοιγμα ανθρωπιστικών διαδρόμων στην περιοχή, από όπου δεκάδες χιλιάδες άμαχοι έχουν ήδη φύγει για να προστατευτούν. «Οι στρατιωτικές μας δυνάμεις σχεδιάζουν να ανοίξουν ανθρωπιστικούς διαδρόμους για την απομάκρυνση αμάχων, τόσο προς τη Ρωσία όσο και προς την Ουκρανία», ανέφερε.
Από τις 6 Αυγούστου, οι ουκρανικές δυνάμεις έχουν διεισδύσει στο Κουρσκ και κατέλαβαν εδάφη κοντά στη μεθόριο, σε μια επιχείρηση που αποτελεί τη μεγαλύτερη ξένη στρατιωτική διείσδυση στο ρωσικό έδαφος από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Από την πλευρά του, ο ρωσικός στρατός ανακοινώνει σχεδόν καθημερινά ότι οι ουκρανικές προσπάθειες διείσδυσης έχουν αποτύχει, ενώ ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν, έχει διατάξει τις δυνάμεις του να «εκδιώξουν» τους Ουκρανούς από το ρωσικό έδαφος.
Οι μάχες έχουν αναγκάσει δεκάδες χιλιάδες αμάχους να εγκαταλείψουν την περιοχή, τόσο από τη ρωσική όσο και από την ουκρανική πλευρά των συνόρων.
