Με οριακή πλειοψηφία 50,17% επικράτησε το “Ναι” στο δημοψήφισμα στη Μολδαβία, που αφορούσε την εγγραφή του στόχου ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση στο Σύνταγμα. Η πρόεδρος Μάγια Σάντου χαρακτήρισε τη διαδικασία ως επηρεασμένη από “άνευ προηγουμένου” εξωτερική παρέμβαση.
Η ψηφοφορία αυτή, μαζί με τις προεδρικές εκλογές όπου η Σάντου έλαβε το 42% των ψήφων, θεωρούνταν τεστ για τη δέσμευση της Μολδαβίας προς την ΕΕ. Ο αντίπαλός της, Αλεξάντρ Στογιάνογλο, υποστήριξε μια πιο ισορροπημένη εξωτερική πολιτική και μποϊκόταρε το δημοψήφισμα, το οποίο χαρακτήρισε ως μέσο ενίσχυσης της Σάντου.
Η Σάντου κατηγόρησε εγκληματικές ομάδες για προσπάθεια εξαγοράς ψήφων και δήλωσε ότι η χώρα θα απαντήσει με σταθερές αποφάσεις. Η Ρωσία αρνήθηκε τις κατηγορίες παρέμβασης, ενώ ο Ιλάν Σορ, φυγάς μεγιστάνας που ζει στη Ρωσία, φέρεται να εμπλέκεται σε προσπάθειες να επηρεάσει την ψηφοφορία.
Η συμμετοχή των Μολδαβών του εξωτερικού φάνηκε να επηρεάζει το αποτέλεσμα, καθώς αυτοί υποστήριξαν την ένταξη στην ΕΕ. Οι τελικές εξελίξεις αναμένονται με ενδιαφέρον, καθώς η Μολδαβία προσπαθεί να αποσπαστεί από την επιρροή της Ρωσίας.
