Η τουρκική κοινή γνώμη είναι σοκαρισμένη από τις αποκαλύψεις σχετικά με ένα κύκλωμα που εκμεταλλεύεται νεογέννητα βρέφη, γνωστό ως η «Συμμορία των Νεογνών». Αυτή η εγκληματική οργάνωση φέρεται να συνεργαζόταν με υπαλλήλους του τηλεφωνικού κέντρου έκτακτης ανάγκης, παραπέμποντας τα βρέφη σε συμβεβλημένες μονάδες νεογνών ιδιωτικών νοσοκομείων.
Οι γονείς υποχρεώνονταν να καταβάλλουν χρήματα και σύμφωνα με το κατηγορητήριο oı εμπλεκόμενοι γιατροί και νοσηλευτές αδιαφορούσαν για τον θάνατο νεογνών και τουλάχιστον σε μία περίπτωση ευθύνονται και για τον θάνατο ενός εξάμηνου βρέφους.
Στο κατηγορητήριο των 1399 σελίδων που συνέταξε η εισαγγελία, κατονομάζονται 10 βρέφη ως θανόντα και απαριθμούνται 197 πράξεις που αποτελούν αντικείμενο του αδικήματος.
Μέχρι στιγμής έχει ανακληθεί η άδεια λειτουργίας τουλάχιστον δέκα ιδιωτικών νοσοκομείων. Μεταξύ των αποδεικτικών στοιχείων περιλαμβάνονται πολλές τηλεφωνικές κλήσεις για την απόκρυψη θανάτων βρεφών.
Η υπόθεση δεν είναι καινούργια. Η αστυνομική επιχείρηση κατά του κυκλώματος άρχισε στις 26 Απριλίου, ωστόσο μόλις τώρα ολοκληρώθηκε το κατηγορητήριο εις βάρος των 47 κατηγορουμένων. Προ ολίγων ημερών δημοσιεύτηκε ένα βίντεο στο οποίο εμφανίζονται κατηγορούμενοι της υπόθεσης να εκβιάζουν τον εισαγγελέα ανακριτή της υπόθεσης.
