Ο Πρωθυπουργός της Αλβανίας, Έντι Ράμα, επιτέθηκε από το βήμα του Cop29 στους ηγέτες των μεγάλων κρατών, τα οποία μολύνουν το περιβάλλον με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Σύμφωνα με τον Guardian άφησε πίσω του την «καλά προετοιμασμένη ομιλία» του και, αφού παρακολούθησε τους χθεσινούς ηγέτες να βλέπουν τις δηλώσεις των συναδέλφων τους σε σιωπηλές οθόνες πάνω από άνετους καναπέδες σε μια αίθουσα στον χώρο του Cop29 στην Μπακού αποφάσισε να μιλήσει ανοιχτά.
«Εκεί οι άνθρωποι τρώνε, πίνουν, συναντιούνται και βγάζουν φωτογραφίες μαζί – ενώ οι εικόνες των ηγετών χωρίς φωνή παίζουν συνεχώς στο παρασκήνιο», είπε. «Για μένα, αυτό μοιάζει ακριβώς με αυτό που συμβαίνει κάθε μέρα στον πραγματικό κόσμο. Η ζωή συνεχίζεται, με τις παλιές της συνήθειες, και οι ομιλίες μας – γεμάτες όμορφα λόγια για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής – δεν αλλάζουν τίποτα».
Αναφέρθηκε στη δήλωση του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ χθες για το κλίμα, επισημαίνοντας ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξήθηκαν από την τελευταία Cop.
«Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον του κόσμου αν οι μεγαλύτεροι ρυπαντές συνεχίσουν όπως πάντα;» αναρωτήθηκε ο Ράμα. «Τι κάνουμε σε αυτή τη συγκέντρωση, ξανά και ξανά και ξανά, αν δεν υπάρχει καμία κοινή πολιτική βούληση στον ορίζοντα για να ξεπεράσουμε τα λόγια και να ενωθούμε για ουσιαστική δράση;»
View this post on Instagram
