«Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα υπερασπιστεί τον εαυτό της εάν στοχοποιηθούν τα συμφέροντά της, δήλωσε ο Εμανουέλ Μακρόν», απαντώντας στις «απειλές» του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει δασμούς.
«Εάν τα εμπορικά μας συμφέροντα δεχθούν επίθεση, η Ευρώπη, ως πραγματική δύναμη, θα πρέπει να γίνει σεβαστή και, ως εκ τούτου, να αντιδράσει», δήλωσε ο Γάλλος πρόεδρος καθώς έφτασε για μια άτυπη συνάντηση άμυνας με άλλους ηγέτες στις Βρυξέλλες τη Δευτέρα. Οι τελευταίες «επιλογές και δηλώσεις» της κυβέρνησης του νέου προέδρου των ΗΠΑ «ωθούν την ΕΕ να είναι πιο ενωμένη και πιο ενεργή για να ανταποκριθεί σε θέματα συλλογικής ασφάλειας», είπε, σε απόσπασμα που παραθέτει ο Guardian.
Ο καγκελάριος της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς, δήλωσε ότι η ΕΕ είναι αρκετά ισχυρή για να αντιδράσει σε τυχόν εμπορικές εισφορές των ΗΠΑ, αλλά «ο στόχος θα πρέπει να είναι τα πράγματα να καταλήγουν σε συνεργασία».
Από την πλευρά της, η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Κάγια Κάλλας, δήλωσε ότι «δεν θα υπάρξουν νικητές σε έναν εμπορικό πόλεμο».
«Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ χρειάζονται ο ένας τον άλλον», είπε η Κάλλας, ενώ ο πρωθυπουργός της Πολωνίας, Ντόναλντ Τουσκ, δήλωσε ότι ένας εμπορικός πόλεμος είναι «πλήρες λάθος» και ότι πρέπει να γίνει ό,τι είναι δυνατόν για να σταματήσουν οι σύμμαχοι να πολεμούν «μπροστά στη ρωσική απειλή ή την κινεζική επέκταση».
Η πρωθυπουργός της Δανίας, Μέτε Φρεντέρικσεν, δήλωσε ότι η Κοπεγχάγη γενικά «δεν θα υποστήριζε ποτέ πολεμώντας συμμάχους», αλλά «εάν η κυβέρνηση Τραμπ σκληρούς δασμούς στην Ευρώπη, χρειαζόμαστε μια συλλογική και ισχυρή απάντηση».
«Η ΕΕ να επιδείξει ενιαία στάση αλλά και πραγματισμό στις σχέσεις της με τις ΗΠΑ», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
