Η Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία εξέδωσε χθες (24/7) προειδοποίηση αυξάνοντας στο μέγιστο επίπεδο τον συναγερμό, μετά την έκρηξη του ηφαιστείου Σακουρατζίμα στη νότια πόλη Καγκοσίμα. Δεκάδες κάτοικοι αυτής της ορεινής περιοχής κλήθηκαν να απομακρυνθούν από τις εστίες τους.
Συγκεκριμένα, ο συναγερμός αυξήθηκε στο επίπεδο 5. Πριν από την έκρηξη του ηφαιστείου, μετά τις 20.00 τοπική ώρα (14:00 ώρα Ελλάδας), ο συναγερμός ήταν στο επίπεδο 3, που απαγορεύει την πρόσβαση στο βουνό.
«Οι κατοικημένες περιοχές των πόλεων Αριμούρα και Φουρουσάτο, που βρίσκονται σε ακτίνα τριών χιλιομέτρων από τον κρατήρα του Σακουρατζίμα, πρέπει να είναι σε κατάσταση μέγιστου συναγερμού», ανακοίνωσε η Ιαπωνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (JMA).
Οι δύο πόλεις έχουν 77 κατοίκους, σύμφωνα με τον δήμο της Καγκοσίμα.Οι τηλεοπτικές εικόνες έδειξαν τη ροή της λάβας και τέφρα να εκτοξεύεται από το ηφαίστειο.
Μια έκρηξη εκτόξευσε τέφρα σε περίπου απόσταση 2,5 χιλιομέτρων από τον κρατήρα, σύμφωνα με την JMA, ενώ ο καπνός από το ηφαίστειο έφθασε σε ύψος σχεδόν 300 μέτρων και αναμίχθηκε με τα σύννεφα.
Δεν αναφέρθηκαν ζημιές επί το παρόντος, δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργικού συμβουλίου, Γιοσιχίκο Ισοζάκι.
Ο πρωθυπουργός, Φουμίο Κισίντα, κάλεσε την κυβέρνηση να «συνεργαστεί στενά με τον δήμο για να διασφαλίσει την πρόληψη των ζημιών».
Το ηφαίστειο Σακουρατζίμα, που εκπέμπει συχνά καπνό και στάχτη, είναι ένα από τα πιο γνωστά τουριστικά αξιοθέατα της Ιαπωνίας, η οποία έχει πολλά ενεργά ηφαίστεια. Το Σακουρατζίμα ήταν κάποτε νησί, αλλά λόγω παλαιότερων εκρήξεων, πλέον συνδέεται με μια χερσόνησο.
Η «χώρα του Ανατέλοντος Ήλιου» βρίσκεται στον «Δακτύλιο της Φωτιάς του Ειρηνικού», όπου καταγράφονται πολλοί από τους σεισμούς και τις ηφαιστειακές εκρήξεις παγκοσμίως.
Η τελευταία φορά που η Ιαπωνία εξέδωσε προειδοποίηση για εκκένωση αυξάνοντας στο μέγιστο επίπεδο τον συναγερμό για ηφαίστειο ήταν όταν έγινε έκρηξη στο νησί Κουτσινοεράμπου το 2015.
