Στον Λευκό Οίκο για πέμπτη φορά τα τελευταία χρόνια, αυτή τη φορά όμως σε διαφορετικό πλαίσιο, έφτασε την Παρασκευή στον Λευκό Οίκο ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
Σκοπός να υπογραφεί η συμφωνία για τις σπάνιες γαίες και το μοίρασμα των τεράστιων προσδοκώμενων κερδών με τις ΗΠΑ, αλλά μετά τα καλά λόγια από τον πρόεδρο Τραμπ, αυτός (όπως και ο αντιπρόεδρος Βανς) άκουσε τον Αμερικανό ηγέτη να την κατηγορεί.
Του είπε ανοιχτά ότι «δεν έχεις αρκετούς στρατιώτες, δεν μπορείς να μας πεις αν θες κατάπαυση του πυρός ή όχι». Και έπειτα : «Τζογάρεις με τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο, δεν έχεις στα χέρια σου χαρτιά».
Τη σκυτάλη των επιθέσεων πήρε ο αντιπρόεδρος Τζ Ντ Βανς, μπροστά στον Ουκρανό ηγέτη και στους δημοσιογράφους: «Εχεις πει μια φορά ευχαριστώ;»
Δεν σταμάτησε εκεί ο Τραμπ: είπε ότι η κατάπαυση του πυρός είναι αναπόφευκτη και ότι «πάντα πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς και ο Ζελένσκι πρέπει να κάνει και αυτός». Και όπως εξήγησε, αυτοί οι συμβιβασμοί δεν είναι τόσο μεγάλοι όσοι νομίζει κανένας. Αλλά αυτή η συζήτηση δεν άρεσε ιδιαίτερα στον Ζελένσκι που προέτρεψε τον Τραμπ «να μην κάνει συμβιβασμούς με έναν φονιά».
Για τις σπάνιες γαίες ο Αμερικανός πρόεδρος είπε ότι «θα τις χρησιμοποιήσουμε για όλα όσα κάνουμε, όπως την τεχνητή νοημοσύνη και τα όπλα».
Σχετικά με τον ρόλο του για τις διαπραγματεύσεις σχετικά με το Ουκρανικό, ο Τραμπ είπε ότι ο ίδιος είναι στη μέση. «Είμαι και με την Ουκρανία και με τη Ρωσία, θέλω να λυθεί το θέμα».
Trump:
I am in the middle, I am for both Ukraine and Russia. pic.twitter.com/TkrDp93yYN
— Clash Report (@clashreport) February 28, 2025
