Επέστρεψαν! Η κάψουλα της SpaceX που έφερε πίσω τους αστροναύτες Μπουτς Γουίλμορ και Σούνι Γουίλιαμς, προσθαλασσώθηκε χωρίς απρόοπτα στα ανοικτά των ακτών της Φλόριντας (έξω από το Ταλαχάσι) λίγο πριν από τις 6 το απόγευμα της Τρίτης (τοπική ώρα· τα μεσάνυχτα ώρα Ελλάδας).
Η κάψουλα της SpaceX πραγματοποίησε μια γρήγορη επανείσοδο στη γήινη ατμόσφαιρα, προτού ανοίξουν τέσσερα αλεξίπτωτα για να τους μεταφέρουν σε μια ήπια πτώση στις ακτές της Φλόριντα. Ένα κοπάδι δελφινιών έκανε κύκλους γύρω από το σκάφος μόλις αυτό προσθαλασσώθηκε. Αφού ένα σκάφος περισυλλογής το σήκωσε από το νερό, οι αστροναύτες χαμογελούσαν και χαιρετούσαν καθώς τους βοηθούσαν να βγουν από την καταπακτή, μαζί με τα άλλα μέλη του πληρώματος, τον Νικ Χέιγκ της NASA και τον Ρώσο κοσμοναύτη Αλεξάντρ Γκορμπούνοφ.
Tune in for a splashdown!@NASA_Astronauts Nick Hague, Suni Williams, Butch Wilmore, and cosmonaut Aleksandr Gorbunov are returning to Earth in their @SpaceX Dragon spacecraft. #Crew9 splashdown is targeted for 5:57pm ET (2157 UTC). https://t.co/Yuat1FqZxw
— NASA (@NASA) March 18, 2025
Επί 9 μήνες παγιδευμένοι στον ISS
Oι δύο βετεράνοι αστροναύτες της NASA και απόστρατοι πιλότοι δοκιμών του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, οι οποίοι ήταν αποκλεισμένοι στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) από τον περασμένο Ιούνιο λόγω τεχνικών προβλημάτων, ολοκλήρωσαν με επιτυχία το μεγάλο και δύσκολο ταξίδι της επιστροφής τους στη Γη.
Ο πύραυλος Falcon 9 της SpaceX εκτοξεύτηκε λίγο μετά τις 7 το απόγευμα της Παρασκευής (τοπική ώρα, 01:00 τα ξημερώματα του Σαββάτου στην Ελλάδα) από το Διαστημικό Κέντρο Κένεντι στη Φλόριντα των ΗΠΑ, μεταφέροντας τέσσερις αστροναύτες που θα αντικαταστήσουν τους Μπουτς Γουίλμορ και Σούνι Γουίλιαμς.
Οι δύο κοσμοναύτες πήγαν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό στις 6 Ιουνίου του περασμένου έτους, με σκοπό να αξιολογήσουν την πρόσδεση και τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Starliner κατά την πρώτη του επανδρωμένη πτήση και να επιστρέψουν στην πατρίδα τους το αργότερο 10 ημέρες αργότερα. Όμως μια σειρά από τεχνικά προβλήματα και φόβους για ασφάλεια, η Nasa και η Boeing αποφάσισαν να στείλουν την κάψουλα πίσω στη Γη άδεια τον Σεπτέμβριο και να παρατείνουν την παραμονή του ζευγαριού.
Η NASA είχε ανακοινώσει αρχικά τον Αύγουστο πως η SpaceX, ανταγωνίστρια της Boeing, θα αναλάμβανε την επιστροφή του διδύμου στη Γη τον Φεβρουάριο. Όμως η επιχείρηση αναβλήθηκε για τον Μάρτιο. Οι δύο αστροναύτες, μαζί με έναν ακόμη Αμερικανό αστροναύτη, τον Νικ Χαγκ, και τον Ρώσο κοσμοναύτη, Αλεξάντρ Γκορμπούνοφ, ξεκίνησαν το ταξίδι της επιστροφής, πριν από περίπου 17 ώρες, μέσα την κάψουλα Dragon του διαστημόπλοιου της SpaceX.
