«Ελπίζω ότι οι ΗΠΑ και η Ευρώπη μπορούν να δημιουργήσουν μια πολύ στενή συνεργασία», τόνισε ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, απαντώντας στον Ματέο Σαλβίνι, έναν από τους θαυμαστές του, ηγέτης του ακροδεξιού κόμματος Λέγκα και αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης. Οι δηλώσεις του έρχονται τρεις ημέρες μετά την υπογραφή από τον Τραμπ εκτελεστικού διατάγματατος για τους νέους σαρωτικούς δασμούς, που για την Ευρωπαϊκή Ένωση ο επιπλέον δασμός είναι 20% σε αγαθά που φτάνουν στις ΗΠΑ από χώρες της ΕΕ.

Λέγοντας ότι είναι υπέρ της «περισσότερης ελευθερίας μετακίνησης μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής», ο Μασκ είπε: «Είτε θέλουμε να εργαστούμε στην Ευρώπη, είτε στις ΗΠΑ, θα πρέπει να μπορούμε να το κάνουμε, κατά τη γνώμη μου», διευκρινίζοντας ότι έχει συζητήσει με τον Τραμπ για το θέμα αυτό. Κατά τη διάρκεια της δεκαπεντάλεπτης ομιλίας του που μεταδόθηκε σε μια γιγαντιαία οθόνη, το αφεντικό της Tesla, της SpaceX και της πλατφόρμας X, ο Μασκ, που διατηρεί φιλικές σχέσεις με την Ιταλίδα πρωθυπουργό Τζόρτζια Μελόνι, επέκρινε για άλλη μια φορά τη «μαζική μετανάστευση» που «θα οδηγήσει στην καταστροφή» των χωρών που συναινούν σε αυτήν». Κατά την άποψή του, τελικά στην Ευρώπη θα σημειωθούν μαζικές σφαγές«έστω και αν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προσπαθούν να μειώσουν τον αριθμό των τρομοκρατικών επιθέσεων». «Οι οικογένειές σας, οι φίλοι σας, θα κινδυνεύσουν όλοι» ισχυρίστηκε.