Bloomberg: Η Ουκρανία είναι έτοιμη να υπογράψει συμφωνία με τις ΗΠΑ για τα ορυκτά ακόμα και σήμερα – Τι προβλέπει το σχέδιο

Σύμφωνα με το Bloomberg, το προσχέδιο της συμφωνίας, που προβλέπει τη δημιουργία ενός κοινού ταμείου για τη διαχείριση των επενδυτικών σχεδίων της Ουκρανίας, έχει οριστικοποιηθεί
30
Απρίλιος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Η Ουκρανία είναι έτοιμη να υπογράψει συμφωνία με τις Ηνωμένες Πολιτείες, η οποία αναμένεται να ενισχύσει τη στρατηγική συνεργασία τους και να ενδυναμώσει την οικονομική τους σχέση, σύμφωνα με πηγή που γνωρίζει το θέμα και επικαλείται το Bloomberg.

Η συμφωνία, η οποία περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός κοινόχρηστου ταμείου για τη διαχείριση των επενδυτικών έργων της Ουκρανίας, έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται να υπογραφεί ακόμη και σήμερα.

Σύμφωνα με το προσχέδιο της συμφωνίας, ΗΠΑ και Ουκρανία θα επιδιώξουν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για αύξηση των επενδύσεων στους τομείς της εξόρυξης, της ενέργειας και των συναφών τεχνολογιών στην Ουκρανία. Η Ουάσιγκτον αναγνωρίζει επίσης τις προθέσεις του Κιέβου να αποφύγει οποιαδήποτε σύγκρουση με τα σχέδιά του για ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που παραμένει «κόκκινη γραμμή» για την Ουκρανία στις συνομιλίες.

Σε μία ακόμη σημαντική εξέλιξη, οι ΗΠΑ συμφώνησαν ότι μόνο η μελλοντική στρατιωτική βοήθεια που θα παρασχεθεί στην Ουκρανία μετά την υπογραφή της συμφωνίας θα υπολογίζεται ως μέρος της συνεισφοράς τους στο ταμείο, σύμφωνα με το προσχέδιο της συμφωνίας. Ο Ουκρανός Πρωθυπουργός, Ντένις Σμιχάλ, δήλωσε την Κυριακή ότι η Ουάσιγκτον απέσυρε την απαίτηση να περιληφθούν στη συμφωνία τα δισεκατομμύρια δολάρια βοήθειας που παραδόθηκαν από την αρχή της ρωσικής εισβολής.

Η υπογραφή της συμφωνίας ενδέχεται να πραγματοποιηθεί τη στιγμή που ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εκφράζει την αυξανόμενη απογοήτευσή του για τις καθυστερήσεις στην επίτευξη εκεχειρίας στον πόλεμο, ο οποίος έχει εισέλθει στο τέταρτο έτος του.

Ο Τραμπ έχει αμφισβητήσει εάν ο Ρώσος Πρόεδρος, Βλαντίμιρ Πούτιν, είναι διατεθειμένος να προχωρήσει σε σχέδιο ειρήνης, το οποίο ο Τραμπ είχε στόχο να παραδώσει εντός των πρώτων 100 ημερών της νέας του κυβέρνησης. Η Ουάσιγκτον είναι «σίγουρη» ότι η συμφωνία για τα κρίσιμα ορυκτά θα υπογραφεί με την Ουκρανία, δήλωσε την Τρίτη ο Λευκός Οίκος.

Η συμφωνία «ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία των δύο μερών για την μακροπρόθεσμη ανοικοδόμηση και εκσυγχρονισμό της Ουκρανίας, σε απάντηση της εκτεταμένης καταστροφής που προκλήθηκε από την πλήρους κλίμακας ρωσική εισβολή», αναφέρεται στο προσχέδιο.

Δύο άλλες τεχνικές συμφωνίες που θα καθορίσουν τον τρόπο λειτουργίας του κοινόχρηστου ταμείου δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη.

Όπως αναφέρει το οικονομικό πρακτορείο, η υπουργός Οικονομίας της Ουκρανίας, Γιούλια Σβιρίντενκο, βρίσκεται καθ’ οδόν προς την Ουάσιγκτον για την υπογραφή της συμφωνίας.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι ΗΠΑ και η Ουκρανία θα επιδιώξουν να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την «αύξηση των επενδύσεων στην εξόρυξη, την ενέργεια και τη σχετική τεχνολογία στην Ουκρανία», σύμφωνα με το Bloomberg.

Εκπρόσωπος του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα για σχόλιο.

Η υπογραφή της συμφωνίας αναμένεται να έρθει μετά την υπογραφή ενός μνημονίου προθέσεων τον Απρίλιο, με τις δύο πλευρές να συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις για τις τεχνικές λεπτομέρειες, ενώ η συμφωνία προβλέπει ότι οι ΗΠΑ θα έχουν προτεραιότητα σε κέρδη που θα μεταφερθούν σε ένα ειδικό ταμείο ανασυγκρότησης που θα ελέγχεται από την Ουάσινγκτον.

Τι προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας

Η συμφωνία «ενισχύει τη στρατηγική εταιρική σχέση μεταξύ των μερών για τη μακροπρόθεσμη ανοικοδόμηση και τον εκσυγχρονισμό της Ουκρανίας, ως απάντηση στη μεγάλης κλίμακας καταστροφή που προκάλεσε η εισβολή πλήρους κλίμακας της Ρωσίας», σύμφωνα με το προσχέδιο της συμφωνίας.

Δύο άλλες τεχνικές συμφωνίες που θα καθορίσουν τον τρόπο λειτουργίας του κοινού ταμείου δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, δήλωσε η ίδια πηγή.

Αμερικανοί και Ουκρανοί αξιωματούχοι υπέγραψαν μνημόνιο προθέσεων νωρίτερα τον Απρίλιο και συνέχισαν να διευθετούν τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας, η οποία θα παρέχει στις ΗΠΑ την πρώτη αξίωση επί των κερδών που μεταφέρονται σε ένα ειδικό επενδυτικό ταμείο ανασυγκρότησης που θα ελέγχεται από την Ουάσιγκτον.

Η προηγούμενη προσπάθεια για την επίτευξη της συμφωνίας απέτυχε νωρίτερα φέτος, μετά την εκρηκτική συνάντηση του Βολοντίμιρ Ζελένσκι με τον Τραμπ και τον αντιπρόεδρο Τζέι Ντι Βανς στο Οβάλ Γραφείο.

Συναγερμός στη Βοιωτία: Ισχυρές επίγειες και εναέριες δυνάμεις στη φωτιά στον Ορχομενό

Η κινητοποίηση της Πυροσβεστικής ήταν άμεση, με επίγεια και…

Ανείπωτη Θλίψη στη Μυτιλήνη: Το Ιατρικό Μυστήριο Πίσω από τον Χαμό της 36χρονης Γιατρού

 Η υπόθεση έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη, καθώς η…

Τηλεοπτικό Διαζύγιο: Οριστικό Τέλος για το «Buongiorno» και τη Φαίη Σκορδά στο MEGA

Αν και το τηλεοπτικό μαγκαζίνο θα ρίξει αυλαία αυτή…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ