Του Διονύσιου Κηλίδη
Η επίτευξη συμφωνίας για τις σπάνιες γαίες της Ουκρανίας, μεταξύ των ΗΠΑ και της Ουκρανίας, δύναται να αποτελέσει σημείο-καμπής, μα και αναφοράς στις από εδώ και πέρα εξελίξεις σε σχέση με την εισβολή και τον πόλεμο της Ρωσίας εναντίον της πρώτης.
Πόσο, μάλλον, από τη στιγμή κατά την οποία δείχνει να… ξεκλειδώνει τις επόμενες κινήσεις στην σκακιέρα και δη από την πλευρά του ισχυρού παίκτη, ήτοι των ΗΠΑ.
Κι αυτό, καθώς ο Πρόεδρος Τράμπ έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις για την απόκτηση πρόσβασης στους ουκρανικούς φυσικούς πόρους, όπου μετήλθε και του ανάλογου… τζογαρίσματος με σειρά από απειλές, παζάρια, μα και μπλόφες, κατάφερε να τοποθετήσει -ουσιαστικά- και δη με εμφατικό τρόποι τις ΗΠΑ στο Ουκρανικό έδαφος. Έστω κι εάν είναι το υπέδαφος…
Η συμφωνία -την οποία υπέγραψαν ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Σκοτ Μπέσεντ και η αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης της Ουκρανίας και υπουργός Οικονομίας, Γιούλια Σβιριντένκο- σε σχέση με τη δημιουργία ενός κοινού αμερικανο-ουκρανικού ταμείου για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, το οποίο θα λαμβάνει το 50% των κερδών και των δικαιωμάτων που θα αποκομίζει το ουκρανικό κράτος από νέες άδειες εκμετάλλευσης φυσικών πόρων στη χώρα.
Διαβάστε περισσότερα για τη συμφωνία Ρωσίας και Ουκρανίας στο businessvoice.gr
