Η συνάντηση των Ευρωπαίων εταίρων με τον Ιρανό υπουργό Εξωτερικών στη Γενεύη ολοκληρώθηκε λίγο μετά τις 20:15, με τους αξιωματούχους που έδωσαν το «παρών» στην Ελβετία να θέλουν να ανοίξουν ένα «παράθυρο» αισιοδοξίας για μία λύση στη Μέση Ανατολή και συγκεκριμένα στην κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Ιράν.
Σύμφωνα με το BBC οι διαβουλεύσεις μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών Γερμανίας, Βρετανίας και Γαλλίας με τον Ιρανό όμολογό τους συνεχίζονται για πάνω από μιάμιση ώρα και μεταφέρεται το μήνυμα στο Ιράν, ότι θα πρέπει να αποδεχθεί την πρόταση για μηδενικό εμπλουτισμό ουρανίου.
«Οι συζητήσεις που είχαμε με το Ιράν είναι ότι η περιφερειακή κλιμάκωση δεν ωφελεί κανέναν», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ Κάγια Κάλας. «Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να κρατήσουμε τις συζητήσεις με τον ΟΗΕ ανοιχτές», πρόσθεσε.
Τη συγκεκριμένη πρόταση βέβαια οι Ιρανοί την έχουν επανειλημμένα απορρίψει, ως κόκκινη γραμμή που παραβιάζει το δικαίωμά του σε ένα ειρηνικό πυρηνικό πρόγραμμα.
«Το Ιράν δεν μπορεί να αποκτήσει πυρηνικό όπλο»
Ο Λάμι δήλωσε: «Ήμασταν ξεκάθαροι ότι το Ιράν δεν μπορεί να αποκτήσει πυρηνικό όπλο, και η ομάδα Ε3 (Γαλλία, Γερμανία, Ην. Βασίλειο) και η Ευρώπη έχουν ξεκαθαρίσει εδώ και πολλά χρόνια ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί.
«Είμαστε πρόθυμοι να συνεχίσουμε τις τρέχουσες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις με το Ιράν και παροτρύνουμε το Ιράν να συνεχίσει τις συνομιλίες του με τις Ηνωμένες Πολιτείες».
«Αυτή είναι μια επικίνδυνη στιγμή και είναι εξαιρετικά σημαντικό να μην δούμε περιφερειακή κλιμάκωση αυτής της σύγκρουσης».
Ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Ζαν Νοέλ Μπαρότ ολοκληρώνει την ενημέρωση επιμένοντας ότι η διπλωματική πρωτοβουλία θα πρέπει να ανοίξει το δρόμο για τις διαπραγματεύσεις.
Πρόσθεσε ότι ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί δήλωσε ότι είναι έτοιμος να συνεχίσει τις συζητήσεις.
Η πρόταση 4 σημείων των Ευρωπαίων στο Ιράν
Ο Γάλλος πρόεδρος, Εμανουέλ Μακρόν, μίλησε για την ευρωπαϊκή πρόταση προς το Ιράν, η οποία βασίζεται σε τέσσερις άξονες.
