Κλιμακώνει περαιτέρω την ένταση στον Περσικό Κόλπο το Ιράν, καθώς σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το κοινοβούλιο της χώρας ενέκρινε σε πρώτη φάση την πρόταση να κλείσει το στρατηγικής σημασίας Στενό του Ορμούζ, ο θαλάσσιος δίαυλος από τον οποίο διέρχεται σχεδόν το 20% του παγκόσμιου πετρελαϊκού και αερίου εμπορίου.
Η τελική απόφαση, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, θα ληφθεί από το Ανώτατο Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας του Ιράν, ενώ ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα ή οριστική ενεργοποίηση του σχεδίου.
Ωστόσο, οι δηλώσεις αξιωματούχων επιβεβαιώνουν ότι η Τεχεράνη εξετάζει σοβαρά την κίνηση. Ο Ιρανος βουλευτής και ανώτερος διοικητής των Φρουρών της Επανάστασης Esmail Kosari δήλωσε στο Young Journalist Club πως «το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ είναι στην ατζέντα μας και θα πραγματοποιηθεί όποτε κριθεί αναγκαίο».
Υψηλός ο κίνδυνος για τα αμερικανικά εμπορικά πλοία σε Ερυθρά Θάλασσα και Κόλπο
Το πολυεθνικό υπό -αμερικανική ηγεσία- κέντρο πληροφοριών της κοινής ναυτικής δύναμης JMIC αναβάθμισε σε «υψηλό» τον κίνδυνο για τα αμερικανικά εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, μετά τους αεροπορικούς βομβαρδισμούς των ΗΠΑ κατά ιρανικών πυρηνικών εγκαταστάσεων.
