Με απώτερο στόχο τη δημιουργία μιας γενιάς μακριά από προϊόντα καπνού έως ο 2032, η Γαλλία θέτει σε εφαρμογή τον νέο αντικαπνιστικό νόμο.
Το κάπνισμα πλέον απαγορεύεται σε παραλίες, πάρκα, στάσεις λεωφορείων, και εντός δέκα μέτρων από σχολικές και αθλητικές εγκαταστάσεις και οπουδήποτε μπορεί να βρίσκονται ανήλικοι.
Δεν είναι ωστόσο, λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο νέος νόμος περιορίζει τις ατομικές τους ελευθερίες.
Για ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση έκανε λόγο η εθνική επιτροπή κατά του καπνίσματος της Γαλλίας, που ζητά η απαγόρευση να επεκταθεί και στους εξωτερικούς χώρους εστιατορίων και μπαρ και στη χρήση των ηλεκτρονικών τσιγάρων.
Το κάπνισμα μειώνεται σταθερά στη Γαλλία, όπου περισσότεροι από 75.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από ασθένειες που συνδέονται με αυτό- ποσοστό που αγγίζει το 13% των συνολικών θανάτων στη χώρα.
Αρχικά, οι κανόνες αναμενόταν να τεθούν σε ισχύ την Τρίτη, μετά από προηγούμενη ανακοίνωση του υπουργείου Υγείας, αλλά η δημοσίευσή τους στην επίσημη εφημερίδα σημαίνει ότι η ημερομηνία έχει πλέον μετατεθεί.
Το υπουργείο Υγείας δήλωσε ότι θα ανακοινώσει σύντομα την πινακίδα που θα χρησιμοποιείται για την επισήμανση των εν λόγω περιοχών. Οι παραβάτες της απαγόρευσης θα μπορούν να τιμωρούνται με πρόστιμο από 135 ευρώ έως και 700 ευρώ.
«Ο καπνός πρέπει να εξαφανιστεί από τους χώρους όπου υπάρχουν παιδιά. Τα πάρκα, οι παραλίες, τα σχολεία είναι χώροι για παιχνίδι, μάθηση και αναπνοή. Δεν είναι χώροι για κάπνισμα», δήλωσε η υπουργός Υγείας, Κάθριν Βάτριν. Πρόκειται για ένα ακόμη βήμα «προς μια γενιά χωρίς καπνό», πρόσθεσε, που είναι ο στόχος της Γαλλίας από το 2032.
Ο Ιβ Μαρτινέ, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής κατά του Καπνίσματος, δήλωσε ότι η απαγόρευση είναι «ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά παραμένει ανεπαρκής», επικρίνοντας τη συνέχιση της άδειας καπνίσματος στις βεράντες των καφέ.
«Η υπουργός επισημαίνει την προστασία των παιδιών», αλλά τα παιδιά «πηγαίνουν και στις βεράντες», δήλωσε ο Μαρτινέ, ο οποίος είναι πνευμονολόγος.
Εκφράζει τη λύπη του για την απουσία των ηλεκτρονικών τσιγάρων από το κείμενο, λέγοντας ότι οι γεύσεις χρησιμοποιούνται για να «εθίσουν τους νέους».
Ωστόσο, ο Φρανκ Ντελβό, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχειακών Επαγγελμάτων και Βιομηχανιών της περιοχής του Παρισιού, δήλωσε ότι η απαγόρευση του καπνίσματος στις βεράντες των καφέ «θα μετατοπίσει απλώς το πρόβλημα, καθώς οι άνθρωποι που βρίσκονται στις βεράντες θα πηγαίνουν να καπνίζουν δίπλα στα καταστήματα».
