F-35: Αμερικανοί νομοθέτες ζητούν από τον Ρούμπιο να μη ξεμπλοκάρει το πρόγραμμα για την Τουρκία

Τα αιτήματα των Αμερικανών νομοθετών που τάσσονται “κατά” της επανένταξης της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35
17
Ιούλιος
2025
F-35

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με νέα επιστολή που ετοιμάζονται να στείλουν στον υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, Αμερικανοί νομοθέτες, καλούν την κυβέρνηση να διατηρήσει την αρνητική της στάση στο ζήτημα επανένταξης της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35. Η συγκεκριμένη κίνηση γίνεται στον απόηχο των αναφορών ότι η Τουρκία επιδιώκει την άρση των κυρώσεων CAATSA, αλλά και των δηλώσεων του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ που υποστηρίζουν ότι «έχουν ξεκινήσει συνομιλίες σε τεχνικό επίπεδο» με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η πρωτοβουλία για τη συγκεκριμένη επιστολή, η οποία στην παρούσα φάση βρίσκεται στο στάδιο της συλλογής υπογραφών, ανήκει στους βουλευτές Κρις Πάππας, Γκας Μπιλιράκη, Ντίνα Τάιτους, και Νικόλ Μαλλιωτάκη.

 

Τα αιτήματα των Αμερικανών νομοθετών που τάσσονται “κατά”

Όπως σημειώνεται στην επιστολή, «η άρση των κυρώσεων ή η επιστροφή της Τουρκίας στο πρόγραμμα F-35, χωρίς πρώτα να αποσύρει τους S-400 θα έθετε σε κίνδυνο την ακεραιότητα των συστημάτων F-35, θα αποκάλυπτε στρατιωτικά μυστικά των ΗΠΑ στις ρωσικές μυστικές υπηρεσίες, θα υπονόμευε την αμυντική μας βιομηχανική βάση και την εμπιστοσύνη των συμμάχων στην αγορά μελλοντικών αμερικανικών συστημάτων και θα διατάρασσε την ανάπτυξη του μαχητικού αεροσκάφους επόμενης γενιάς που ανακοίνωσε πρόσφατα η κυβέρνηση».

Υπό αυτό το πρίσμα, οι νομοθέτες σημειώνουν στην επιστολή ότι δεν πρόκειται για ένα «κομματικό ζήτημα», με δεδομένο ότι το Κογκρέσο έχει υποστηρίξει σταθερά τις κυρώσεις CAATSA και την απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35 σε πολλαπλές κυβερνήσεις και με διακομματική υποστήριξη.

Παράλληλα, υπενθυμίζουν ότι σχεδόν μια δεκαετία αργότερα, η Τουρκία εξακολουθεί να κατέχει το συστήματα S-400 και δεν έχει δείξει καμία προθυμία να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία των ΗΠΑ. Σε αυτό το πλαίσιο, υποστηρίζουν ότι θα ήταν λάθος να ανταμειφθεί μια τέτοια αντισυμμαχική συμπεριφορά.

«Προτρέπουμε την κυβέρνηση να τηρήσει το αμερικανικό δίκαιο, να διατηρήσει τις κυρώσεις CAATSA και να προστατεύσει τα αμερικανικά αμυντικά και μυστικά περιουσιακά στοιχεία. Πρέπει να συνεχίσουμε να διασφαλίζουμε ότι οι σύμμαχοι και οι αντιπάλοι μας θα είναι υπόλογοι όταν οι πράξεις τους απειλούν τα συμφέροντα των ΗΠΑ», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Τέλος εποχής για το Υπερταμείο: Μετονομάζεται σε Εθνικό Αναπτυξιακό Ταμείο με περιουσία 12,3 δισ. ευρώ

Μια ουσιαστική αλλαγή αποστολής και στρατηγικού προσανατολισμού με καθαρά…

O Ιταλικός Όμιλος Πληροφορικής MAGGIOLI αποκτά πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της Ελληνικής Εταιρείας COLLECTIVES A.E.

Η Collectives καλωσορίζει τον Ιταλικό όμιλο τεχνολογίας Maggioli στην…

Ο «κρυφός» λογαριασμός που πληρώνει η Βρετανία δέκα χρόνια μετά το Brexit

Ο «λογαριασμός» του Brexit δεν ήταν μια εφάπαξ χρέωση,…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ