Λίγες ώρες πριν από την κρίσιμη σύνοδο κορυφής της Παρασκευής στην Αλάσκα μεταξύ του Ντόναλντ Τραμπ και του Βλαντιμίρ Πούτιν, ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς συγκαλεί έκτακτη τηλεδιάσκεψη Ευρωπαίων ηγετών με τη συμμετοχή του προέδρου των ΗΠΑ και του προέδρου της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
Στόχος: Ενιαία στάση πριν το ραντεβού με τη Μόσχα
Η τηλεδιάσκεψη της Τετάρτης, που θα ξεκινήσει στις 14:00 ώρα Ελλάδας, έχει ως βασικό στόχο τον συντονισμό των θέσεων της Δύσης πριν τις συνομιλίες με τον Ρώσο πρόεδρο. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της γερμανικής κυβέρνησης, η ατζέντα περιλαμβάνει την κλιμάκωση της πίεσης στη Ρωσία, τις εγγυήσεις ασφαλείας για το Κίεβο, το μέλλον των ουκρανικών εδαφών υπό ρωσική κατοχή και το πλαίσιο πιθανών ειρηνευτικών συνομιλιών.
Οι συμμετέχοντες
Στη συζήτηση θα λάβουν μέρος:
-
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα
-
Η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
-
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν
-
Η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι
-
Ο πρωθυπουργός της Πολωνίας Ντόναλντ Τουσκ
-
Ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Κιρ Στάρμερ
-
Ο πρωθυπουργός της Φινλανδίας Πέτερι Όρπο
-
Ο γγ του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε
Στο δεύτερο μέρος, από τις 15:00, θα πραγματοποιηθεί κοινή συνεδρία με τον Ντόναλντ Τραμπ, τον αντιπρόεδρό του Τζ. Ντ. Βανς και τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
Θέση της Ευρώπης: Κατάπαυση του πυρός πριν από συνομιλίες
Ο Φρίντριχ Μερτς και αρκετοί Ευρωπαίοι ηγέτες θα ζητήσουν από τον Βλαντιμίρ Πούτιν να δεχθεί κατάπαυση του πυρός ως προϋπόθεση για οποιαδήποτε μελλοντική διαπραγμάτευση ή συζήτηση περί ανταλλαγής εδαφών.
