Διπλωματική κινητικότητα προκάλεσε η πληροφορία ότι ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν πρότεινε στον Ουκρανό ομόλογό του, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, να πραγματοποιήσουν μια κατ’ ιδίαν συνάντηση στη Μόσχα.
Η πρόταση διατυπώθηκε κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής συνομιλίας του Πούτιν με τον Ντόναλντ Τραμπ, μία μόλις ημέρα μετά τη συνάντηση κορυφής στον Λευκό Οίκο.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές που επικαλείται το Γαλλικό Πρακτορείο, ο Ζελένσκι απάντησε άμεσα «όχι» στην πρόταση, ενώ βρισκόταν παρών στον Λευκό Οίκο μαζί με Ευρωπαίους ηγέτες. Όπως σημείωσαν οι ίδιες πηγές, οι Ευρωπαίοι ηγέτες συμβούλευσαν τον Αμερικανό πρόεδρο ότι μια τέτοια συνάντηση «δεν φαινόταν καλή ιδέα» υπό τις παρούσες συνθήκες.
Παρά το γεγονός ότι ο Ουκρανός πρόεδρος έχει τονίσει τις τελευταίες εβδομάδες πως είναι διατεθειμένος να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, η πρόταση του Πούτιν να γίνει η συνάντηση στη ρωσική πρωτεύουσα θεωρήθηκε από το Κίεβο ένδειξη επίδειξης ισχύος.
Μετά τη σύνοδο στον Λευκό Οίκο, στην οποία συμμετείχαν οι ηγέτες Γερμανίας, Γαλλίας, Φινλανδίας, Ιταλίας και Ηνωμένου Βασιλείου, ο Ντόναλντ Τραμπ υπογράμμισε ότι το επόμενο βήμα για τον τερματισμό του πολέμου θα ήταν μια απευθείας συνάντηση μεταξύ Πούτιν και Ζελένσκι.
Από την πλευρά του, το Κρεμλίνο, διά του συμβούλου Γιούρι Ουσάκοφ, επιβεβαίωσε ότι ο Ρώσος πρόεδρος είναι ανοιχτός στην ιδέα άμεσων συνομιλιών. Ωστόσο, παραμένει ασαφές αν και με ποιον τρόπο θα μπορούσε να προχωρήσει μια τέτοια πρωτοβουλία, τη στιγμή που οι μάχες στην Ουκρανία συνεχίζονται για τέταρτο χρόνο.
