Νέες πολιτικές αντιδράσεις προκαλεί στις ΗΠΑ η απόφαση του Ντόναλντ Τραμπ να προχωρήσει σε εκτελεστικό διάταγμα που θα προβλέπει ποινές για την καύση της αμερικανικής σημαίας. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι το μέτρο θα λειτουργήσει αποτρεπτικά, παραλληλίζοντάς το με πρωτοβουλία της πρώτης του θητείας για την προστασία εθνικών μνημείων.
«Όποιος καίει τη σημαία, θα τιμωρείται με 1 χρόνο φυλάκισης, χωρίς δυνατότητα πρόωρης αποφυλάκισης και χωρίς εξαιρέσεις», ανέφερε ο Τραμπ κατά την υπογραφή του διατάγματος.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης «στη γραμμή»
Σύμφωνα με τον γραμματέα του Λευκού Οίκου, Γουίλ Σαρφ, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα αναλάβει να ερευνά όλα τα περιστατικά καύσης σημαίας και να ασκεί διώξεις «όπου αυτές δεν έρχονται σε αντίθεση με την Πρώτη Τροπολογία».
Από τα επεισόδια στο Λος Άντζελες στο διάταγμα
Ο Τραμπ είχε προαναγγείλει την κίνηση αυτή τον περασμένο Ιούνιο, σε συνέντευξή του στο podcast Pod Force One της New York Post, σχολιάζοντας βίντεο από τα επεισόδια στο Λος Άντζελες όπου διαδηλωτές έκαψαν αμερικανικές σημαίες ενώ κρατούσαν μεξικανικές.
Το συνταγματικό εμπόδιο
Η συζήτηση αναμένεται να φουντώσει, καθώς ήδη από το 1989 το Ανώτατο Δικαστήριο, στην υπόθεση Τέξας εναντίον Τζόνσον, είχε κρίνει ότι η καύση της αμερικανικής σημαίας αποτελεί συμβολική έκφραση και άρα προστατεύεται από την Πρώτη Τροπολογία του Συντάγματος.
