Η Ουάσιγκτον γυρίζει σελίδα στις σχέσεις της με την Αθήνα, καθώς η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ έγινε επίσημα η πρώτη γυναίκα πρέσβειρα των ΗΠΑ στην Ελλάδα. Η Γερουσία επικύρωσε τον διορισμό της την Πέμπτη (18/9) και η ίδια εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της στον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, δηλώνοντας πως αναλαμβάνει «τη μεγαλύτερη τιμή της ζωής της».
Η «πρώτη» γυναίκα στην αμερικανική πρεσβεία
Η Γκίλφοϊλ, πρώην εισαγγελέας και τηλεοπτική προσωπικότητα, θα φτάσει στην Αθήνα τον Οκτώβριο για να αναλάβει επίσημα τα καθήκοντά της. Σε ανάρτησή της στο X τόνισε τη δέσμευσή της να ενισχύσει περαιτέρω τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις, ενώ υπογράμμισε τον συμβολισμό της ανάληψης του ρόλου από γυναίκα.
I am profoundly grateful to President Trump and the U.S. Senate for their trust and confidence in me. It is the honor of my life to serve as the first female Ambassador of the United States to Greece. https://t.co/2iJtWmI3uC
— Kimberly Guilfoyle (@kimguilfoyle) September 18, 2025
Από την υποψηφιότητα στην επικύρωση
Ο Ντόναλντ Τραμπ είχε ανακοινώσει την υποψηφιότητά της τον Δεκέμβριο του 2024, χαρακτηρίζοντάς την «στενή φίλη και σύμμαχο». Στις 9 Ιουλίου 2025, η Γκίλφοϊλ πέρασε από ακρόαση στην Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων, όπου έλαβε 13 ψήφους υπέρ και 9 κατά, αναδεικνύοντας τον ρόλο της ελληνικής ομογένειας στις ΗΠΑ και τη σημασία της θρησκευτικής ελευθερίας.
Η δύσκολη διαδικασία στη Γερουσία
Η τελική επικύρωση ήρθε μέσα από μια ομαδική ψηφοφορία που αφορούσε 48 υποψηφίους του προέδρου Τραμπ. Η Ρεπουμπλικανική πλειοψηφία προχώρησε στη λεγόμενη «πυρηνική επιλογή» για να επιταχύνει τη διαδικασία, παρακάμπτοντας τις καθυστερήσεις. «Αν συνεχίζαμε με τον ίδιο ρυθμό, θα υπήρχαν εκατοντάδες κενές θέσεις μέχρι το 2029», εξήγησε ο ηγέτης της πλειοψηφίας, Τζον Θουν.
