Η πολυαναμενόμενη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, που είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί σήμερα στη Νέα Υόρκη, τελικά αναβλήθηκε.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το αίτημα ήρθε από την τουρκική πλευρά, καθώς ο Τούρκος πρόεδρος συμμετείχε σε ειδική συνάντηση που διοργάνωσε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ με ηγέτες αραβικών και μουσουλμανικών χωρών.
Το παρασκήνιο της αναβολής
Η συνάντηση είχε προγραμματιστεί στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και αναμενόταν με ενδιαφέρον, καθώς θα αποτελούσε ευκαιρία για συζήτηση γύρω από τα ελληνοτουρκικά, την Ανατολική Μεσόγειο και τις περιφερειακές εξελίξεις. Ωστόσο, το φορτωμένο πρόγραμμα του Ερντογάν και η πρόσκληση του Ντόναλντ Τραμπ σε μια έκτακτη συνάντηση με ηγέτες από τον αραβικό κόσμο ανέτρεψαν τα σχέδια.
Τι αναφέρουν οι πληροφορίες
-
Η αναβολή δεν σχετίζεται με διπλωματικές εντάσεις αλλά με το πρόγραμμα του Τούρκου προέδρου.
-
Οι δύο πλευρές βρίσκονται ήδη σε συνεννόηση για να βρεθεί διαθέσιμη ημερομηνία μέσα στις επόμενες μέρες.
-
Η ελληνική αποστολή παραμένει σε αναμονή, με κυβερνητικές πηγές να τονίζουν ότι η Αθήνα εξακολουθεί να βλέπει θετικά τη συνάντηση.
Γιατί έχει σημασία η συνάντηση
Η πιθανή συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν έχει ιδιαίτερο βάρος καθώς:
-
Θα είναι η πρώτη μετά από μήνες ψυχρότητας στις διμερείς σχέσεις.
-
Θα δείξει αν υπάρχει περιθώριο διαλόγου για την αποκλιμάκωση της έντασης.
-
Συμπίπτει χρονικά με την έντονη διπλωματική κινητικότητα για τη Μέση Ανατολή, όπου Ελλάδα και Τουρκία έχουν διαφορετικές αλλά και συμπληρωματικές στοχεύσεις.
Το επόμενο 48ωρο αναμένεται να καθοριστεί αν το ραντεβού θα πραγματοποιηθεί μέσα στην εβδομάδα, πιθανότατα ξανά στη Νέα Υόρκη.
Μέχρι τότε, η αναβολή δεν φαίνεται να αλλάζει τον ευρύτερο σχεδιασμό, αλλά υπογραμμίζει πόσο πυκνή είναι η διεθνής ατζέντα στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ.
