Επιστρέφοντας από τη Νέα Υόρκη, ο Ερντογάν ζήτησε συνεκμετάλλευση πόρων και ξεκαθάρισε ότι η Άγκυρα θα προστατεύσει τα συμφέροντά της. «Θα πάρουμε το μερίδιό μας από τη Μεσόγειο», δήλωσε ο Τούρκος πρόεδρος, στέλνοντας εκ νέου μήνυμα για το Κυπριακό.
Αποφασισμένος να υπερασπιστεί τα δικαιώματα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο εμφανίστηκε ο Ταγίπ Ερντογάν, μιλώντας για συνεκμετάλλευση με βάση την αρχή του αμοιβαίου οφέλους, ενώ στο Κυπριακό επανέλαβε την πάγια θέση του για λύση δύο κρατών.
Κατά την επιστροφή του από τη Νέα Υόρκη, ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε ότι η χώρα του «δεν έχει καμία φιλοδοξία εις βάρος των δικαιωμάτων ή της κυριαρχίας οποιουδήποτε», αλλά είναι αποφασισμένη να προστατεύσει τα δικά της συμφέροντα. «Θα πάρουμε το μερίδιό μας από τους πόρους της Μεσογείου και θα συνεργαστούμε με τους γείτονές μας με βάση το καζάν-καζάν», υπογράμμισε.
Στροφή στην Αίγυπτο, αμετακίνητη στάση στο Κυπριακό
Ο Ερντογάν στάθηκε ιδιαίτερα στη βελτίωση των σχέσεων με την Αίγυπτο, σημειώνοντας ότι οι δύο χώρες έχουν φτάσει σε «ιστορικά επίπεδα συνεργασίας» και δεν απέκλεισε μια συμφωνία θαλάσσιας δικαιοδοσίας ανάλογη με εκείνη της Τουρκίας με τη Λιβύη.
Για το Κυπριακό, ξεκαθάρισε ότι η Άγκυρα δεν θα επανέλθει σε συζητήσεις για ομοσπονδία, επαναλαμβάνοντας ότι η μόνη ρεαλιστική λύση είναι η αναγνώριση δύο κρατών. «Οι Τουρκοκύπριοι δεν θα δεχτούν ποτέ να είναι μειονότητα στο νησί», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως η Τουρκία θα συνεχίσει να στηρίζει «τους αδελφούς μας στην ΤΔΒΚ ως μητέρα πατρίδα και εγγυήτρια δύναμη».
