Μια απίστευτη τραγωδία σημειώθηκε στη Νέα Υόρκη, όπου μια 55χρονη μητέρα έχασε τη ζωή της μέσα σε νοσοκομείο, μετά από άγρια επίθεση που δέχθηκε την ώρα που κοιμόταν, από τη συγκάτοικό της στο ίδιο δωμάτιο νοσηλείας. Το φρικιαστικό περιστατικό έχει προκαλέσει σοκ στις Ηνωμένες Πολιτείες και έχει ανοίξει μεγάλο ζήτημα για τα μέτρα ασφαλείας στα δημόσια νοσοκομεία.
Την ξυλοκόπησε στον ύπνο της – Υπέκυψε 17 μέρες αργότερα
Η άτυχη γυναίκα, Σίνθια Βαν (Cynthia Vann), νοσηλευόταν στο νοσοκομείο NYC Health + Hospitals/Lincoln, στο Μπρονξ. Το βράδυ της 10ης Σεπτεμβρίου, ενώ κοιμόταν στο κρεβάτι της, η συγκάτοικός της εξαπέλυσε απρόκλητη επίθεση, χτυπώντας την με μανία στο κεφάλι.
Η 55χρονη υπέστη βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο χειρουργείο. Παρά τις προσπάθειες των γιατρών, κατέληξε στις 27 Σεπτεμβρίου. Ο ιατροδικαστής χαρακτήρισε τον θάνατό της ανθρωποκτονία.
Η κόρη της, Τανίσα Βαν, συγκλονισμένη δήλωσε:
«Η μητέρα μου ήταν το στήριγμά μου. Έπρεπε να της ετοιμάζω τα γενέθλια, όχι την κηδεία της».
Είχε ιστορικό βίαιης συμπεριφοράς η δράστιδα
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η γυναίκα που επιτέθηκε στη Σίνθια Βαν είχε ιστορικό ψυχιατρικών προβλημάτων και βίαιης συμπεριφοράς. Παρά ταύτα, νοσηλεύτηκε στο ίδιο δωμάτιο με άλλους ασθενείς, χωρίς επιτήρηση.
Οι Αρχές διερευνούν πώς το νοσοκομείο επέτρεψε αυτή την τοποθέτηση και γιατί δεν υπήρξε παρέμβαση του προσωπικού την ώρα της επίθεσης. Ο δράστης, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, διαφεύγει, ενώ η αστυνομία έχει ξεκινήσει έρευνα για ανθρωποκτονία.
«Πήγε για θεραπεία και βρήκε τον θάνατο»
Η κόρη της θύματος καταγγέλλει πως το νοσοκομείο γνώριζε την επικινδυνότητα της συγκάτοικου, αλλά δεν πήρε κανένα μέτρο:
«Η μητέρα μου δεν ένιωσε ούτε μια μέρα ασφάλεια εκεί μέσα. Πήγε για θεραπεία και πέθανε στον ύπνο της. Δεν το άξιζε αυτό».
Η υπόθεση έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων στις ΗΠΑ, με οργανώσεις ασθενών να ζητούν άμεση διερεύνηση των ευθυνών του νοσοκομείου και αυστηρότερα πρωτόκολλα ασφαλείας για τους νοσηλευόμενους.
