Ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο συνάντησης με τον Αμερικανό ομόλογό του, Μάρκο Ρούμπιο, τονίζοντας ωστόσο ότι οποιαδήποτε συζήτηση για ειρήνη στην Ουκρανία «οφείλει να σέβεται τα ρωσικά συμφέροντα».
Η τοποθέτησή του έρχεται ενώ οι ΗΠΑ φέρονται να έχουν “παγώσει” τα σχέδια για νέα σύνοδο κορυφής Πούτιν – Τραμπ, μετά την άρνηση της Μόσχας να υποχωρήσει στις απαιτήσεις της Ουάσιγκτον για το ουκρανικό.
«Επικοινωνούμε τακτικά με τον Ρούμπιο»
Μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο RIA Novosti, ο Σεργκέι Λαβρόφ υπογράμμισε ότι οι δύο πλευρές διατηρούν ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας.
«Ο υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο κι εγώ κατανοούμε την ανάγκη για τακτική επικοινωνία. Είναι σημαντικό για τη συζήτηση του ουκρανικού ζητήματος και την προώθηση της διμερούς ατζέντας. Για αυτό επικοινωνούμε τηλεφωνικά και είμαστε έτοιμοι για δια ζώσης συναντήσεις όταν χρειάζεται», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Διαψεύδει φήμες για ρήξη με το Κρεμλίνο
Το Κρεμλίνο έσπευσε την Παρασκευή να διαψεύσει πληροφορίες που ήθελαν τον Λαβρόφ να βρίσκεται σε δυσμένεια από τον Βλαντίμιρ Πούτιν, μετά την αναβολή των προσπαθειών για διοργάνωση συνόδου με τον Ντόναλντ Τραμπ. Εκπρόσωπος της ρωσικής προεδρίας ανέφερε ότι οι φήμες «στερούνται κάθε βάσης» και πως ο Λαβρόφ «παραμένει πλήρως εντός του στενού κύκλου εμπιστοσύνης του προέδρου».
Οι ΗΠΑ κρατούν χαμηλούς τόνους – “Όχι” σε παραχωρήσεις από Μόσχα
Σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, η Ουάσιγκτον ακύρωσε προσωρινά τη συνάντηση κορυφής, επιμένοντας ότι οποιαδήποτε ειρηνευτική διαδικασία στην Ουκρανία προϋποθέτει αποχώρηση των ρωσικών δυνάμεων. Οι Financial Times ανέφεραν πως η πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία Ρούμπιο – Λαβρόφ συνέβαλε στην απόφαση των ΗΠΑ να καθυστερήσουν τον διάλογο, έως ότου υπάρξουν «πιο ρεαλιστικές θέσεις» από τη Μόσχα.
