«Δεν διαθέτουμε αργό στη θάλασσα για τις διεθνείς αγορές», ξεκαθαρίζει η Τεχεράνη
Στόχος των ΗΠΑ να δώσουν «ψευδή ελπίδα» στους αγοραστές.
Το Ιράν διαβεβαίωσε το βράδυ της Παρασκευής ότι δεν διαθέτει κανένα πλεόνασμα πετρελαίου για να προσφέρει στις διεθνείς αγορές, απαντώντας άμεσα στις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών των ΗΠΑ, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι θα μπορούσαν να χαλαρώσουν ορισμένες από τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στην Τεχεράνη.
Η τοποθέτηση αυτή έρχεται σε συνέχεια των δηλώσεων του Αμερικανού υπουργού Οικονομικών, Σκοτ Μπέσεντ, ο οποίος μιλώντας την Πέμπτη στο τηλεοπτικό δίκτυο Fox Business, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τις επόμενες ημέρες θα μπορούσαμε να άρουμε τις κυρώσεις στο ιρανικό πετρέλαιο που βρίσκεται ήδη μέσα σε πλοία στη θάλασσα».
Η αντίδραση της Τεχεράνης
Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Πετρελαίου, Σαμάν Γοντοσί, απέρριψε τους ισχυρισμούς της Ουάσιγκτον μέσω ανάρτησής του στην πλατφόρμα Χ. Όπως τόνισε, το Ιράν εκ των πραγμάτων δεν διαθέτει πλέον πλεόνασμα αργού, είτε αποθηκευμένο σε πλοία στη θάλασσα είτε διαθέσιμο για τον εφοδιασμό των διεθνών αγορών.
«Οι δηλώσεις του Αμερικανού υπουργού Οικονομικών στοχεύουν μόνο στο να δώσουν μια ελπίδα στους αγοραστές», σημείωσε ο κ. Γοντοσί, υπογραμμίζοντας ότι η παρούσα παραγωγή και τα αποθέματα είναι πλήρως δεσμευμένα, καταρρίπτοντας το αφήγημα περί άμεσης διοχέτευσης νέων ποσοτήτων στην παγκόσμια αγορά.
