Σε μια συνάντηση με ιδιαίτερη γεωπολιτική και ενεργειακή σημασία στην Κωνσταντινούπολη, οι πρόεδροι της Ουκρανίας και της Τουρκίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, συμφώνησαν το Σάββατο 4 Απριλίου 2026 στην ενίσχυση της στρατηγικής τους συνεργασίας. Στο επίκεντρο βρέθηκαν τα «νέα βήματα» στον τομέα της ασφάλειας, αλλά και η προοπτική κοινών έργων για την εκμετάλλευση κοιτασμάτων φυσικού αερίου.
Ο Ουκρανός πρόεδρος, μέσω ανάρτησής του στο Telegram, τόνισε την ύπαρξη ισχυρής πολιτικής βούλησης και από τις δύο πλευρές, επισημαίνοντας ότι οι ομάδες εργασίας θα οριστικοποιήσουν άμεσα τις λεπτομέρειες της νέας αμυντικής συνεργασίας. «Η Ουκρανία μπορεί να υποστηρίξει την Τουρκία με τεχνογνωσία, τεχνολογία και εμπειρία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ζελένσκι, υπογραμμίζοντας το αμοιβαίο όφελος της σύμπραξης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συζήτηση για την ενέργεια, καθώς οι δύο ηγέτες εξέτασαν το ενδεχόμενο κοινών υποδομών και εκμετάλλευσης κοιτασμάτων φυσικού αερίου, μια κίνηση που θα μπορούσε να αλλάξει τις ισορροπίες στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας.
Από την πλευρά του, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επανέλαβε τη σταθερή θέση της Τουρκίας υπέρ της συνέχισης των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας. Παράλληλα, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στη Μαύρη Θάλασσα και στη θωράκιση του ενεργειακού εφοδιασμού, χαρακτηρίζοντάς τα ως ζητήματα ζωτικής σημασίας για τη διεθνή σταθερότητα.
