Σε μια κίνηση με έντονο διπλωματικό συμβολισμό, ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Ντόναλντ Τραμπ, προκειμένου να καταδικάσει την ένοπλη επίθεση που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια του δείπνου των ανταποκριτών του Λευκού Οίκου.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Διεύθυνσης Επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας, ο κ. Ερντογάν εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στον Αμερικανό Πρόεδρο για την απόπειρα, η οποία προκάλεσε σκηνές πανικού και τη φυγάδευση του προεδρικού ζεύγους.
Ο Τούρκος ηγέτης δεν περιορίστηκε σε μια τυπική συμπαράσταση, αλλά έθεσε το περιστατικό σε ένα ευρύτερο θεσμικό πλαίσιο, υπογραμμίζοντας ότι η ενέργεια αυτή συνιστά «αποτρόπαια πράξη» και ευθύ πλήγμα κατά της δημοκρατίας και της ελευθερίας του Τύπου. Παράλληλα, εξέφρασε τις ειλικρινείς ευχές του για ταχεία ανάρρωση στον αστυνομικό και τον υπεύθυνο ασφαλείας της Μυστικής Υπηρεσίας που τραυματίστηκαν κατά τη συμπλοκή με τον 31χρονο δράστη, Κόουλ Τόμας Άλεν, στο ξενοδοχείο Washington Hilton.
Η άμεση αντίδραση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποκαλύπτει μια βαθύτερη πολιτική στρατηγική: την ανάγκη των ηγετών που συχνά περιγράφονται ως «ισχυροί άνδρες» να συσπειρώνονται απέναντι σε απρόβλεπτες απειλές. Χαρακτηρίζοντας την επίθεση ως πλήγμα στην «ελευθερία του Τύπου», ο Ερντογάν επιχειρεί να αμβλύνει τις διεθνείς επικρίσεις που δέχεται ο ίδιος για το ίδιο θέμα, ταυτιζόμενος με τον Τραμπ σε μια στιγμή που ο τελευταίος βρίσκεται σε θέση θύματος. Η κίνηση αυτή δεν αφορά μόνο την ασφάλεια, αλλά αποτελεί μια επένδυση στην προσωπική χημεία των δύο ηγετών· μια χημεία που η Άγκυρα θεωρεί απαραίτητη για να διατηρήσει ανοιχτούς διαύλους με τις ΗΠΑ, ειδικά σε μια περίοδο όπου η γεωπολιτική αστάθεια απαιτεί ισχυρές και άμεσες προσωπικές συμμαχίες.
