Στο Συμβούλιο Ενέργειας της ΕΕ η ελληνική πρόταση για τα ηλεκτρικά δίκτυα

28
Μάρτιος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στο τραπέζι του Συμβουλίου Ενέργειας της ΕΕ θα βρεθεί σήμερα η ελληνική πρωτοβουλία για την αύξηση των ευρωπαϊκών επενδύσεων σε υποδομές ηλεκτρικού δικτύου.

Η ελληνική πλευρά, σε έγγραφο (non paper) που υποβλήθηκε στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στις 24 Μαρτίου και το οποίο υποστηρίχθηκε από διψήφιο αριθμό κρατών-μελών, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές επιμένει στη σημασία ενός ευρωπαϊκού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, ικανού να υποστηρίξει και να επιταχύνει την πράσινη μετάβαση.

«Τα σύγχρονα δίκτυα θα οδηγήσουν την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και είναι απαραίτητα για να υποστηρίξουν την ηλεκτροδότηση των κτηρίων, των μεταφορών και της βιομηχανίας. Ωστόσο, οι επενδύσεις σε δίκτυα είναι χαμηλότερες από αυτό που απαιτείται για ένα ενεργειακό σύστημα μηδενικών εκπομπών», αναφέρει το ελληνικό non paper.

«Eίναι επιτακτική ανάγκη να διπλασιάσουμε τις προσπάθειές μας για την επέκταση και την ενίσχυση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης», τονίζει η ελληνική πλευρά, εστιάζοντας σε τέσσερις πυλώνες:

Πρώτον, στη βελτίωση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ του Βορρά και του Νότου για την ενίσχυση της συμπληρωματικότητας μεταξύ ηλιακής και αιολικής παραγωγής σε εποχική βάση.

Δεύτερον, στην αναβάθμιση του δικτύου στα Δυτικά Βαλκάνια, προκειμένου «να επιταχυνθεί η μετάβαση στην περιοχή, να καταστεί δυνατή η παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Ρουμανία κ.λπ. αυξάνοντας την ικανότητά τους να στέλνουν ηλεκτρική ενέργεια στην υπόλοιπη Ευρώπη και να διευκολύνουν την εισαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από την Ανατολική Μεσόγειο και από την Αίγυπτο και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Αφρικής στη Νότια Ευρώπη και, από εκεί, στην Κεντρική Ευρώπη όπου είναι περισσότερο απαραίτητη».

Τρίτον, στην επέκταση του κανονισμού για την επιτάχυνση της χορήγησης αδειών για έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας.

Τέταρτον, στην επενδυτική διευκόλυνση, δηλαδή στον εξορθολογισμό και τη συγκέντρωση υφιστάμενων Ταμείων και χρηματοδοτικών προγραμμάτων (π.χ. RRF, Connecting Europe Facility, Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων κ.λπ.) και στην ανάπτυξη πρόσθετων πόρων.

«Ένα σύγχρονο, διευρυμένο και ψηφιοποιημένο ευρωπαϊκό δίκτυο είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας για την ενεργειακή μετάβαση. Η Ευρώπη χρειάζεται να εστιάσει περισσότερο στα δίκτυα, προκειμένου να επιτραπεί σε κάθε κράτος μέλος να αναπτύξει πλήρως τους δικούς του πόρους και να διασφαλίσει ότι οι διασυνοριακές ροές ενισχύουν την ασφάλεια του εφοδιασμού και την ανθεκτικότητα και προσφέρουν χαμηλότερο κόστος», καταλήγει η ελληνική πλευρά στο non paper της.

Η ελληνική πρόταση για την ενίσχυση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας θα συζητηθεί  σήμερα 28/03 στο Συμβούλιο Ενέργειας και θα ζητηθεί από τη σουηδική Προεδρία της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση.

Δικαστική νίκη Τραμπ: Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εγκρίνει το μπλόκο σε αιτούντες άσυλο στα σύνορα

Μια καθοριστική νίκη για την αυστηρή μεταναστευτική του πολιτική…

Ιστορικό deal: Στη Μάντσεστερ Σίτι ο Έλιοτ Άντερσον με το αστρονομικό ποσό των 130 εκατ. λιρών

Παίκτης της Μάντσεστερ Σίτι θα πρέπει να λογίζεται πλέον…

Μουντιάλ 2026: Φωτιά στο Αίγυπτος–Ιράν – Η FIFA επιτρέπει τις σημαίες Pride στο γήπεδο

Μια απόφαση που αναμένεται να προκαλέσει έντονες συζητήσεις και…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ