Η Κεντρική Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων του 5ου στόλου των ΗΠΑ γνωστοποίησε σήμερα (5/7) ότι το Ιράν επιχείρησε να καταλάβει δύο τάνκερ που βρίσκονταν σε διεθνή ύδατα κοντά στον Κόλπο του Ομάν.
Το ένα από αυτά, το «Richmond Voyager», είναι ελληνικής ιδιοκτησίας, με σημαία από τις Μπαχάμες. Την κατάληψή του απέτρεψε η παρέμβαση του αντιτορπιλικού «USS McFaul». Το τάνκερ είχε αποπλεύσει από το λιμάνι Ras Tanura με προορισμό τη Σιγκαπούρη και μετέφερε πετρέλαιο για την αμερικανική εταιρεία Cevron. Η οποία, επιβεβαίωσε το περιστατικό.
Το γεγονός -χωρίς να κατονομάσει την εθνικότητα των δραστών- δημοσιοποίησε και η Υπηρεσία Ναυτιλιακών Εμπορικών Επιχειρήσεων της Βρετανίας (UKMTO). Τόσο οι Βρετανοί, όσο και οι Αμερικάνοι μίλησαν για άνοιγμα πυρ.
«Το σκάφος του ιρανικού πολεμικού ναυτικού πυροβόλησε κατά τη δεύτερη απόπειρα κατάσχεσης», δήλωσε ο εκπρόσωπος του Πέμπτου Στόλου, Τίμοθι Χόκινς. Το σκάφος και το πλήρωμά του είναι ασφαλές γνωστοποίησε η UKMTO.
On July 5, U.S. forces prevented two attempted commercial tanker seizures by the Iranian Navy after the Iranians had opened fire in one of the incidents near the coast of Oman. Both of these incidents occurred in international waters. Read more ⬇️ https://t.co/HJNTzKtsXv pic.twitter.com/rvzDcATCQq
— U.S. Naval Forces Central Command/U.S. 5th Fleet (@US5thFleet) July 5, 2023
