Ενδεικτική του πόσο διαφορετικά βλέπουν ακόμα και μέσα στους κόλπους της Εκκλησίας το ζήτημα που αφορά στα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών είναι η δήλωση που έκανε σήμερα ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος.
Σύμφωνα με την τοποθέτησή του, η χθεσινή άποψη που εξέφρασε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος σύμφωνα με την οποία τα παιδιά ομόφυλων ζευγαριών πρώτα θα μεγαλώνουν και μετά θα αποφασίζουν αν θέλουν ή όχι να βαπτιστούν για να προχωρήσει η Εκκλησία στο μυστήριο, αποτελούν δικές του απόψεις που δεν εκφράζουν το σύνολο της Εκκλησίας.
Όπως είπε στην εφημερίδα «Καθημερινή», «πρόκειται για προσωπική άποψη του Αρχιεπισκόπου που δεν εκφράζει την ιεραρχία. Για το θέμα δεν έχει τοποθετηθεί η επιτροπή Νομοκανονικών όπως συζητήσαμε στην Ιερά Συνόδο. Δεν μπορεί να προκαταλαμβάνεται η Ιεραρχία, που έχει τον τελικό λόγο, και εκκρεμεί απόφασή της για το συγκεκριμένο ζήτημα. Η βάπτιση είναι εισαγωγικό μυστήριο και δεν μπορούμε να το αρνηθούμε σε κανέναν.
Διαμορφώνεται εικόνα ενός ιδιότυπου “κανονικού επιτίμιου” προς τα παιδιά. Ότι, δηλαδή, επειδή οι γονείς είναι αυτοί που είναι, θα το πληρώσουν τα παιδιά. Και γιατι ακριβώς μιλάμε; Για κατάργηση του νηπιοβαπτισμού και αντικατάστασή του από ενήλικη βάπτιση; Θα πρέπει να ληφθεί συνοδική απόφαση για να γίνει κάτι τέτοιο.
Ο νηπιοβαπτισμός είναι παράδοση που εφαρμόζεται από τον 9ο αιώνα. Έχει σαφείς θεολογικές προεκτάσεις καθώς σηματοδοτεί την υποδοχή στο Σώμα της Εκκλησίας. Δεν μπορεί να ανατραπεί έτσι απλά. Μόνο με μια συνοδική απόφαση θα μπορούσε να καταργηθεί ο νηπιοβαπτισμός».
