Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΕλλάδαΔιακόσιοι πανεπιστημιακοί υπογράφουν την Πρωτοβουλία των 5 καθηγητών κατά των διαδικτυακών εξετάσεων

Διακόσιοι πανεπιστημιακοί υπογράφουν την Πρωτοβουλία των 5 καθηγητών κατά των διαδικτυακών εξετάσεων

Διευρύνεται το μέτωπο των πανεπιστημιακών καθηγητών απέναντι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις διαδικτυακές εξετάσεις στα ΑΕΙ.

Διευρύνεται το μέτωπο των πανεπιστημιακών καθηγητών απέναντι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις διαδικτυακές εξετάσεις στα ΑΕΙ.

Μέχρι στιγμής συγκεντρώνονται οι πρώτες 200 υπογραφές στην Πρωτοβουλία που ξεκίνησαν οι καθηγητές Γιάνης Βαρουφάκης (ΕΚΠΑ), Νίκος Θεοχαράκης (ΕΚΠΑ), Αλεξάνδρα Κορωναίου (Πάντειο), Γιάννης Κουζής (Πάντειο) και Σεραφείμ Σεφεριάδης (Πάντειο) ανακοινώνοντας την άρνησή τους να συμμετάσχουν στις διαδικτυακές εξετάσεις.

Η  συλλογή υπογραφών συνεχίζεται συναντώντας μεγάλη υποστήριξη σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας.

Αδύνατη η ασφαλής πιστοποίηση της γνώσης

Ο πρώτος λόγος για τον οποίο απορρίπτουμε τις διαδικτυακές εξετάσεις αφορά το εκπαιδευτικό και μορφωτικό μας καθήκον απέναντι στην κοινωνία.

Ως πανεπιστημιακοί, έχουμε ορκιστεί ότι θα πιστοποιούμε, εκ μέρους της πολιτείας και υπό συνθήκες αμεροληψίας, την γνώση των φοιτητριών/τών στα γνωστικά μας αντικείμενα. Όμως η πιστοποίηση της γνώσης είναι αδύνατη μέσω των διαδικτυακών εξετάσεων. Γιατί; Καταρχάς, ούτε τα μέλη ΔΕΠ ούτε οι φοιτήτριες/τητές διαθέτουμε το λογισμικό (π.χ. Proctor) που θα διασφάλιζε πως τα «γραπτά» που λαμβάνουμε τα πληκτρολόγησαν οι φοιτήτριες/τητές που εμφανίζονται στις οθόνες μας. Επί πλέον, ακόμα και να είχαμε αυτό το λογισμικό, αδυνατούμε να ελέγχουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκονται οι εξεταζόμενες/οι την ώρα της διαδικτυακής εξέτασης (αν έχουν τις ίδιες συνθήκες ησυχίας, αν δίπλα τους βρίσκεται κάποιος που «βοηθά»).

Μάλιστα, το γεγονός ότι επί πανδημίας γίνονταν διαδικτυακές εξετάσεις είναι ακόμα ένας λόγος να μην επαναληφθεί μια διαδικασία που, όσες/οι την ζήσαμε, γνωρίζουμε πως εξευτέλισε τα ΑΕΙ και καταρράκωσε την αξιοπιστία της βαθμολόγησης.

  1. Σεβασμός στις συλλογικές αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων

Η κυβέρνηση στοχεύει αποκλειστικά στο σπάσιμο των καταλήψεων – την μοναδική διέξοδο που άφησε η κυβέρνηση στους φοιτητικούς συλλόγους μετά την νομοθέτηση των ιδιωτικών «πανεπιστημίων». Αυτός είναι ο λόγος που επιστρατεύει και προωθεί τις διαδικτυακές εξετάσεις. Μ’ ένα σμπάρο η «Μητσοτάκης ΑΕ» προσπαθεί να πετύχει δυο τρυγόνια: Από τη μία ελπίζει να σπάσει τις καταλήψεις ενώ, από την άλλη, δίνει ένα έξτρα μπόνους στους υπονομευτές των δημόσιων πανεπιστημίων μέσω μιας μεθόδου εξέτασης που καταρρακώνει την αξιοπιστία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Εν κατακλείδι, ως καθηγητές, νιώθουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε στις διαδικτυακές εξετάσεις επειδή αποτελούν αντιεκπαιδευτικά μέσα τα οποία η κυβέρνηση θέτει στην υπηρεσία του πιο μοχθηρού σκοπού: την κάμψη κάθε αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας