Για τον εντοπισμό ξυλόλιου, ενός εύφλεκτου υλικού που χρησιμοποιείται κυρίως στη νοθεία καυσίμων, στο σημείο του δυστυχήματος στα Τέμπη έκανε λόγο σήμερα ένας από τους εμπειρογνώμονες.
Ο κ. Κώστας Λακαφώσης μίλησε στον ΑΝΤ1 και τόνισε αρχικά ότι «οι αναλύσεις από τα δείγματα που πήραμε, πραγματοποιήθηκαν από το Γενικό Χημείο του κράτους. Δεν μιλάμε για νόμιμη μεταφορά ξυλολίου, από τα συγκεκριμένα τρένα. Απαγορεύεται. Γνωρίζουμε ότι η ουσία υπήρχε στον χώρο της σύγκρουσης. Όταν κάποιος δώσει μία λογική εξήγηση πώς βρίσκεται σε επτά διαφορετικά σημεία, μεταξύ άλλων και στο χώμα, τότε θα καταλάβουμε»
Αφού υποστήριξε ότι η Εξεταστική Επιτροπή «μας είπε ότι δεν χρειάζεται κάτι από εμάς», συνέχισε λέγοντας:
««Το μπάζωμα (σ.σ. με φερτά υλικά όπως χαλίκια και μπετόν) έγινε στην εξωτερική πλευρά των γραμμών. Αν δείτε και στα βίντεο από ψηλά, στη μέσα πλευρά τους, προς τον τσιμεντένιο τοίχο, υπάρχει μία στενή λωρίδα μήκους περίπου 1 – 1,5 μέτρου από το τσιμέντο έως την άκρη των γραμμών, όπου εκεί δεν έχει φθάσει καμία μπουλντόζα και κανένα μηχάνημα. Άρα, αν ψάξει κάποιος εκεί, θα βρει “παρθένο” το χώμα, όπως ήταν τη στιγμή της σύγκρουσης.
Όμως, αν οιοσδήποτε λάβει δείγματα, δεν μπορεί να βρει πρώτη ύλη και αυτό είναι αποδεικτικό της εγκυρότητας της πρώτης ανίχνευσης. Όταν την 25η Οκτωβρίου βρεθήκαμε στο σημείο για επαναληπτικές δειγματοληψίες, ελήφθησαν για δεύτερη φορά δείγματα από τα συγκεκριμένα σημεία και δεν βρέθηκε καθόλου ξυλόλιο.
Μία διερεύνηση έχει τον σκοπό να βρεθούν οι αδυναμίες, για να μην πάθουμε ξανά τα ίδια, εκτός τού να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι. Δεν φαίνεται πως ανησυχήσαμε αρκετά».
