Σοβαρά επεισόδια εκτυλίχθηκαν στο Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας εχθές το βράδυ κατά την διάρκεια της διαμαρτυρίας των εποχικών πυροσβεστών. Πληροφορίες αναφέρουν πως οι διαμαρτυρόμενοι επιχείρησαν να κάνουν κατάληψη στο υπουργείο, κάτι το οποίο οδήγησε στην επέμβαση της αστυνομίας. Οι συμπλοκές είχαν αποτέλεσμα τεσσάρων προσαγωγών και 12 τραυματιών.
Η Ελληνική Αστυνομία (ΕΛΑΣ) εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τα επεισόδια που σημειώθηκαν στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Στην ανακοίνωση της ΕΛΑΣ αναφέρεται ότι μετά τη συνάντηση μιας αντιπροσωπείας των πυροσβεστών με εκπροσώπους του Υπουργείου, κάποιοι από αυτούς δεν αποχώρησαν από το κτίριο εντός της προθεσμίας που τους είχε δοθεί, κατόπιν επικοινωνίας με τον αρμόδιο Εισαγγελέα.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, οι πυροσβέστες προκάλεσαν φθορές και επιτέθηκαν στις αστυνομικές δυνάμεις ρίχνοντας αντικείμενα, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό ενός αστυνομικού, ο οποίος μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες.
Μετά την απομάκρυνσή τους από το εσωτερικό του Υπουργείου, οι πυροσβέστες παρέμειναν στον εξωτερικό χώρο, γεγονός που προκάλεσε παρακώλυση στη δημόσια συγκοινωνία και την κίνηση των πολιτών. Η ΕΛΑΣ συνεχίζει να παρακολουθεί την κατάσταση και να διαχειρίζεται τις συνέπειες των επεισοδίων.
Στον χώρο των επεισοδίων βρέθηκαν η Ζωή Κωνσταντοπούλου, η οποία κατήγγειλε επίθεση από τις δυνάμεις ασφαλείας και ο Στέφανος Κασσελάκης που συνομίλησε με τους πυροσβέστες.
Έξω από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με τους εποχικούς πυροσβέστες που δέχτηκαν την αγριότητα του καθεστώτος Μητσοτάκη.
Όταν μία κυβέρνηση βάζει τα ΜΑΤ να χτυπούν τους πυροσβέστες, έχει χάσει κάθε ίχνος λογικής, συναίσθησης και αξιοπιστίας.
Οι… pic.twitter.com/Ina9EOq6aV
— Stefanos Kasselakis – Στέφανος Κασσελάκης (@skasselakis) October 31, 2024
Στη διάρκεια της συζήτησης στην ολομέλεια της Βουλής σήμερα, βουλευτές της αντιπολίτευσης ζήτησαν άμεση και πλήρη ενημέρωση από την κυβέρνηση σχετικά με τα επεισόδια που σημειώθηκαν έξω από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Οι βουλευτές καταγγέλλουν απρόκλητες επιθέσεις από τις δυνάμεις των ΜΑΤ και παράνομες συλλήψεις εποχικών πυροσβεστών, οι οποίοι διαδήλωναν για 12μηνες συμβάσεις, καθώς και δημοσιογράφων που κάλυπταν την κινητοποίηση.
Η υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, ενημέρωσε βουλευτές σχετικά με τα πρόσφατα επεισόδια που αφορούν τους εποχικούς πυροσβέστες και τις συγκρούσεις με τις δυνάμεις των ΜΑΤ έξω από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας του Πολίτη. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι μετά την αποχώρηση της αντιπροσωπείας, η οποία συναντήθηκε με τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος, κ. Βάγια, και τον υφυπουργό Κλιματικής Κρίσης, κ. Τουρνά, μια ομάδα εποχικών πυροσβεστών εισέβαλε βίαια στο υπουργείο, σπάζοντας την πόρτα και καταλαμβάνοντας χώρους όπως η είσοδος του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων, γεγονός που επηρέασε τη λειτουργία του Πυροσβεστικού Σώματος.
Σήμερα οι εποχικοί πυροσβέστες οργανώνουν συγκέντρωση έξω από την Βουλή, όπου θα παρευρεθεί και ο γ.γ. του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
