Στο μεταξύ, σε μία από τις τελευταίες αναρτήσεις του, καθησυχαστικός εμφανίστηκε ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος.  «Σεισμοί στη Σαντορίνη-Αμοργό. Ξεκαθαρίσαμε ότι πρόκειται για ακολουθία με όλα τα γνωρίσματα των προσεισμών. Όλα τα ενδεχόμενα είναι πλέον ανοιχτά. Ευτυχώς,  η σεισμική δράση εξελίσσεται σε θαλάσσιο χώρο σε σημαντικές αποστάσεις από τα νησιά» τόνισε ειδικότερα, στο σχόλιό του στο Facebook.

Συνεδρίαση στο υπουργείο Πολιτικής Προστασίας: Τα μέτρα που αποφασίστηκαν

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, παρουσία του Υπουργού Βασίλη Κικίλια, του υφυπουργού Ευάγγελου Τουρνά, του ΓΓ. Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Παπαγεωργίου, καθώς και εκπροσώπων της ηγεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος.

Μετά την ενδελεχή εξέταση όλων των μέχρι τώρα δεδομένων, διατυπώθηκε ομόφωνα – σύμφωνα και με την ανάρτηση του Βασίλη Κικίλια – από όλα τα μέλη των Επιτροπών ότι:

1.Η σεισμική δραστηριότητα εντός της καλδέρας παραμένει σε ύφεση.

2.Η σεισμική ακολουθία εξακολουθεί να είναι αυξημένη το τελευταίο 48άωρο με περισσότερους από 200 σεισμούς στην περιοχή της Ανύδρου, μεταξύ Θήρας και Αμοργού (σεισμοί με μέγιστο μέγεθος το 4.5).

3.Η τρέχουσα σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή της νήσου Ανύδρου οφείλεται σε υποθαλάσσια ρήγματα με διεύθυνση ΒΑ-ΝΔ και δεν σχετίζεται με ηφαιστειακή δραστηριότητα.

4.Οι Επιτροπές προτείνουν τα ακόλουθα προληπτικά μέτρα:

α. Τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά τη Δευτέρα 03/02/2025 σε Θήρα, Ανάφη, Ίο και Αμοργό.

β. Οι πολίτες θα πρέπει:

– να αποφεύγουν τις μεγάλες συναθροίσεις εντός κτιρίων.
– να αποφεύγουν την προσέγγιση σε εγκαταλελειμμένα κτίρια.
– να αποφεύγουν την πρόσβαση και παραμονή στα λιμάνια Αμμουδίου, Αρμένης, Κόρφου και Παλαιού Λιμένα Φηρών.
– να προχωρήσουν σε άρση επικίνδυνων στοιχείων μη δομικής τρωτότητας στα κτίριά τους και στο άδειασμα των υδάτων στις κολυμβητικές δεξαμενές (πισίνες).
– να επιλέγουν ασφαλείς διαδρομές κατά τη μετακίνησή τους μέσα στον αστικό ιστό και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα στα σημεία που υπάρχουν έντονες μορφολογικές κλίσεις και είναι πιθανόν να εκδηλωθούν κατολισθητικά φαινόμενα.
– να υπάρχει άμεση απομάκρυνση από τις παράκτιες περιοχές, σε περίπτωση ισχυρής σεισμικής δόνησης.

Οι Επιτροπές θα συνεδριάσουν εκ νέου αύριο το μεσημέρι.

Σε ότι αφορά στην ενημέρωση των πολιτών σε θέματα αντισεισμικής προστασίας, περισσότερα στοιχεία μπορούν να αναζητηθούν στους δικτυακούς τόπους του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (http://oasp.gr) και του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (http://civilprotection.gr).

Σε επιφυλακή η Πυροσβεστική – Όλες οι ενέργειες

Λόγω της αυξημένης σεισμικής δραστηριότητας στη θαλάσσια στην περιοχή της Ανύδρου, μεταξύ Θήρας και Αμοργού, το Πυροσβεστικό Σώμα έχει προχωρήσει στις κάτωθι ενέργειες:

1. Έχει τεθεί σε γενική επιφυλακή η Περιφερειακή Πυροσβεστική Διοίκηση (ΠΕΠΥΔ) Νοτίου Αιγαίου. Ο Περιφερειακός Διοικητής έχει μεταβεί ως επικεφαλής των πυροσβεστικών δυνάμεων στη Θήρα.

2. Χθες μετέβησαν αεροπορικώς στη Σαντορίνη με έκτακτη πτήση (ATR) μια ομάδα ΕΜΑΚ με διασωστικό σκύλο και δύο ομάδες ΕΜΟΔΕ.

3. Σήμερα έφτασε στη Σαντορίνη ελικόπτερο Bell ομάδα χειριστών drones με τον εξοπλισμό τους, καθώς και εναέριοι διασώστες.

Η αυτοψία Λέκκα

Ο καθηγητής Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών του ΕΚΠΑ, Ευθύμιος Λέκκας, έφτασε το μεσημέρι της Κυριακής στο νησί της Σαντορίνης, πραγματοποιώντας αυτοψία στην περιοχή. Συστήνεται οι πολίτες να μην διαμένουν παλαιά κτήρια, σε περίπτωση ισχυρής δόνησης να μην πλησιάζουν τις ακτές, να μην πανικοβάλλονται και να υπακούουν στις Αρχές.
Ο καθηγητής, μεταξύ άλλων, επισημαίνει ότι η περιοχή μπορεί να δώσει σεισμό μέχρι και 5,5 Ρίχτερ», διαχωρίζοντάς την έτσι κατηγορηματικά από τον μεγάλο σεισμό της Ιερισσού, 7,1 Ρίχτερ το 1932. «Στην ακραία του περίπτωση η σεισμική ακολουθία που παρατηρείται στη περιοχή μπορεί να δώσει μέχρι και 5 με 5,5 Ρίχτερ, μια δόνηση που δεν μπορεί να προκαλέσει επιπτώσεις στο νησί της Σαντορίνης», δήλωσε κατηγορηματικά ο Ευθύμης Λέκκας. Σε αυτήν αναφέρεται πως «οι ελληνικές Αρχές εξέδωσαν συμβουλές για τη Σαντορίνη (Θήρα) και την Αμοργό, μετά την αυξημένη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή. Τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2025, ενώ συνίσταται στους πολίτες να μην παρευρίσκονται σε μεγάλες συγκεντρώσεις σε κλειστούς χώρους και να αποφεύγουν τα λιμάνια του Αμμουδίου και του Παλαιού Λιμένα (Παλαιός Λιμένας) στην περιοχή των Φηρών».