Η πρόσφατη σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, ανησυχία, αλλά και κινητοποίηση των τοπικών και κρατικών αρχών. Με επίκεντρο τον θαλάσσιο χώρο κοντά στην Αμοργό, οι σεισμοί έχουν γίνει αισθητοί σε αρκετά νησιά, δημιουργώντας ένα κλίμα επαγρύπνησης και ψυχολογικής επιβάρυνσης στους κατοίκους.
Ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας της Αμοργού, Σταμάτης Σίμος, δήλωσε ότι οι κάτοικοι παραμένουν ψύχραιμοι, ενώ έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων. Δυνάμεις της Πυροσβεστικής, γεννήτριες και εξοπλισμός αποκατάστασης έχουν ήδη σταλεί στο νησί, ενώ η παρουσία του ΕΚΑΒ έχει ενισχυθεί.
Β. Καραστάθης: Ο σεισμός των 5,2 Ρίχτερ δεν αλλάζει ουσιαστικά τη γενική εικόνα
Αντίθετα, ο Δήμαρχος Ανάφης, Ιάκωβος Ρούσσος, ανέφερε πως το συνεχόμενο ταρακούνι έχει κουράσει τους κατοίκους, ειδικά τη νύχτα, και ζήτησε άμεσες παρεμβάσεις σε θέματα ηλεκτροδότησης, λόγω της ελλιπούς παρουσίας τεχνικών της ΔΕΗ στο νησί. Παράλληλα, εξέφρασε ανησυχίες για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που μπορεί να επηρεάσουν την τροφοδοσία του νησιού.
Σύμφωνα με τον καθηγητή σεισμολογίας Κώστα Παπαζάχο, το σενάριο για σεισμό μεγέθους 6 Ρίχτερ παραμένει στο τραπέζι, χωρίς όμως να υιοθετούνται ακραία σενάρια περί ηφαιστειακής δραστηριότητας. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Ευθύμιος Λέκκας, σημείωσε ότι υπάρχουν δύο πιθανές εξελίξεις: είτε η σεισμική δραστηριότητα θα συνεχιστεί με παρόμοια ένταση για ημέρες, είτε θα εκδηλωθεί ένας ισχυρότερος σεισμός.
Ο διευθυντής ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Αθανάσιος Γκανάς, τόνισε ότι το φαινόμενο δεν βρίσκεται σε ύφεση, αλλά παραμένει σε μια σταθεροποιητική φάση, ενώ ο σεισμολόγος Γεράσιμος Παπαδόπουλος χαρακτήρισε την πρόσφατη ακολουθία ως πιθανή προσεισμική δραστηριότητα.
«Καμπανάκι» Λέκκα στη σύσκεψη για τα γεωλογικά φαινόμενα: «Υψηλός κίνδυνος κατολισθήσεων»
Ο κρατικός μηχανισμός βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση, με δυνάμεις να έχουν αναπτυχθεί σε κομβικά νησιά των Κυκλάδων. Η κυβέρνηση παρακολουθεί στενά την εξέλιξη της κατάστασης, ενώ το Σάββατο αναμένεται συνεδρίαση των Επιτροπών Σεισμικού και Ηφαιστειακού Κινδύνου για την εκτίμηση της κατάστασης και τη λήψη πρόσθετων μέτρων.
Η διαχείριση της κρίσης απαιτεί ψυχραιμία, ορθολογικές παρεμβάσεις και επαρκή προετοιμασία. Η εμπειρία της Ελλάδας στη σεισμική δραστηριότητα προσφέρει ένα πολύτιμο πλαίσιο αντιμετώπισης, ωστόσο, η διαρκής ενημέρωση και η λήψη έγκαιρων πολιτικών αποφάσεων παραμένουν καθοριστικής σημασίας για τη διασφάλιση της ασφάλειας των κατοίκων και των υποδομών των νησιών.
