Ο σεισμός των 5,3 Ρίχτερ που σημειώθηκε χθες βράδυ στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Σαντορίνη και την Αμοργό είναι ο πιο δυνατός έως τώρα στις Κυκλάδες, ενώ νέα δόνηση 5 βαθμών καταγράφηκε στις 00:37.
«Για μένα ήταν σαφής η φαινομενική ηρεμία με μεγέθη κάτω από 5 Ρίχτερ από την περασμένη Τετάρτη μέχρι χθες. Ήταν μέσα στις φυσιολογικές διακυμάνσεις μία δραστηριότητα που είναι της τάξεως του 5. Είναι μία συνεχής δραστηριότητα που ενεργοποιεί πολλά ρήγματα στην περιοχή μικρού έως μετρίου μεγέθους. Το ρήγμα της Ανύδρου μπορεί να δώσει 6 Ρίχτερ και οι σεισμοί που έχουμε τώρα το περικυκλώνουν», είπε ο ομότιμος καθηγητής Γεωλογίας Δημήτρης Παπανικολάου σε τηλεοπτική εκπομπή.
Υπενθυμίζεται ότι υπάρχει συνεδρίαση των Επιτροπών Σεισμικού Κινδύνου και Παρακολούθησης Ελληνικού Ηφαιστειακού Τόξου στις 18:00, με την ολοκλήρωσή της θα γίνουν δηλώσεις από τον εκπρόσωπο των Επιτροπών, καθηγητής Σεισμολογίας του ΑΠΘ, Κώστα Παπαζάχο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΕΚΠΑ έχουν γίνει περισσότερες από 14.000 δονήσεις στη Σαντορίνη από 26 Ιανουαρίου, ενώ υπάρχει κίνδυνος ενός κύριου σεισμού.
Νέος σεισμός 4,5 Ρίχτερ στα ανοιχτά της Αμοργού
Σεισμική δόνηση 4,5 Ρίχτερ σημειώθηκε στις 16:19 με επίκεντρο στα 11 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Αρκεσίνης Αμοργού. Το εστιακό βάθος ήταν στα 14,8 χιλιόμετρα.
